نیروی کار و منابع انرژی ارزان، دو مزیت اقتصاد ایران

    کد خبر :47194

 

یک اقتصاددان گفت: نیروی کار انسانی و حامل‎های انرژی در داخل ارزان است و این دو موضوع به عنوان مزیت اقتصادی کشور ترغیب‌کننده سرمایه‌گذاران خارجی است.

اقتصاد آنلاین – محمد فیروزی؛ مهدی پازوکی در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: اقتصاد ایران در جریان است و برای مقابله با مشکلات اقتصادی یکی از بهترین راهکارهای عملی حضور سرمایه گذاران خارجی است.

وی افزود: در داخل رکودی فراگیر شده است که برطرف کردن آن نیاز به توجه به فضای کسب و کار دارد و دولت باید بر این موضوع توجه ویژه ای داشته باشد و الزامات مورد نیاز این بخش ها را رعایت کند. از طرفی هم بر حضور سرمایه گذاران خارجی توجه داشته باشد.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: دولت با شرایط دنیا آشنایی کافی دارد و با این شرایط می توان انتظار داشت در سال های آتی شرایط اقتصادی کشور رو به پیشرفت برود.

پازوکی ادامه داد: برای پیشرفت باید بر مزیت های اقتصادی داخلی تکیه کنیم. اقتصاد ایران از دو منظر دارای مزیت است. در وهله اول نیروی کار ارزان است. موضوع دیگر ارزان بودن حامل های انرژی است. این دو باهم به عنوان مزیت های اقتصادی کشور زمینه ساز این است که سرمایه گذاران خارجی راحت تر ترغیب شوند تا در داخل کشور حضور پیدا کنند.

وی این طور ادامه داد: در شرایط کنونی که شرایط اولیه برای مثبت شدن رشد اقتصادی در سال های آینده فراهم شده است باید دولت از سرمایه گذاران خارجی استقبال کند. چرا که در دنیا قریب به 400 تا 800 میلیارد دلار سرمایه آزاد وجود دارد که اگر تنها سهم اندکی از این میزان وارد کشور شود، تمام مشکلات اقتصادی کشور حل می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید