رئیس دفتر حفاظت منافع ایران در مصر: در حال بررسی علت دیپورت عکاس ایرانی هستیم

    کد خبر :47179

رئیس دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در مصر اظهار کرد: در حال پیگیری علت دیپورت شدن عکاس ایرانی از مصر هستیم.

محمد محمودیان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با بررسی‌های این دفتر در مورد علت دیپورت شدن عکاس ایرانی که برای پوشش مسابقات بسکتبال به مصر سفر کرده بود، اظهار کرد: از طریق مجاری دیپلماتیک در حال بررسی علت این موضوع و رفتاری که با وی شده است، هستیم و پس از پیگیری نتایج آن را به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم.

بر اساس این گزارش در روز جمعه یکی از عکاسان ورزشی که آی‌ دی کارت رقابت‌های جام جهانی بسکتبال مصر و ویزای این کشور را داشت، در فرودگاه قاهره با مشکلاتی رو به رو شد و در نهایت به ایران بازگردانده شد.

جام جهانی بسکتبال جوانان از 10 تیر به میزبانی قاهره پایتخت مصر آغاز شده که دولت این کشور با دخالت دادن امور سیاسی به ورزش برخلاف منشور کمیته بین‌المللی المپیک عمل کرده و رفتار ناشایستی با یک عکاس ورزشی ایرانی داشت.

مسوولان فرودگاهی مصر همچنین از ورود علی توفیق، دبیر فدراسیون بسکتبال به خاک این کشور برای ساعاتی جلوگیری کردند، اما او بالاخره توانست به کاروان ورزشی ایران در قاهره اضافه شود اما “اشکان مهریار” عکاس ایرانی به تهران بازگردانده شد.

طبق اظهارات “مهریار”، او نزدیک به 5 ساعت بازداشت بوده و تمام وسایلش نیز ضبط شده‌ است.

مهریار می‌گوید به عنوان یک عکاس در کنار افراد خاطی و بزهکار فرودگاه قاهره بازداشت بوده و بدون هیچ توضیحی نیز به ایران بازگردانده شده‌ است.

طبق اعلام رسانه‌های مصری‌ها پیش از این نیز برای ورود ورزشکاران ایرانی به این کشور مشکل ایجاد شده که اصلی‌ترین آن طولانی شدن روند صدور روادید بوده است.

منبع:ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید