یک ایرانی که ۲۹۲ میلون دلار برای دمکرات‌ها کمک جمع آوری کرده بود، مورد عفو قرارگرفت

    کد خبر :471504

خبرگزاری رویترز روز شنبه گزارش داد: یک سرمایه گذار ایرانی-آمریکایی که 292 میلون دلار برای دمکرات ها کمک جمع آوری کرده و به دلیل سرمایه گذاری غیرقانونی هرمی به 12 سال زندان محکوم شده بود، پس از تحمل هشت و نیم سال زندان مورد عفو قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، ‘حسن نمازی’ 68 ساله مسئول جمع آوری اعانات برای حزب دموکرات که به جرم راه اندازی سرمایه گذاری هرمی به 10 سال زندان محکوم شده بود؛ به موجب اصلاح قانون زندانها که ماه گذشته به امضای دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا رسید، شامل عفو می شود.

سرمایه گذاری غیرقانونی هرمی به گونه ای است که سرمایه گذار اولیه با کارهای تبلیغی برای جذب سرمایه گذاران جدید می پردازد. اما به آنها سود کمتری می دهد. به این ترتیب در مدت زمان کوتاهی، سود کلانی به جیب می زند.

به موجب قانون مرحله اول که از طرف هردو حزب آمریکا پشتیبانی می شود، قاضی می تواند زندانیانی که دو سوم مدت محکومیت خودرا گذرانده اند، مورد عفو قرار دهد.

وکلای نمازی گفتند موکل آنها یک زندانی ‘نمونه’ است و او می تواند کسب و کار خود را پس از آزادی ادامه دهد و اینکه به موجب قانونی که کنگره تصویب کرده است، او باقی دوران محکومیت خود را در منزل خواهد گذراند.

مشکلی که نمازی در حال حاضر با ان روبروست، موضوع تعطیلی دولت آمریکا است و اینکه اداره فدرال زندانها هنوز به درخواست نمازی به قاضی سیدنی استین در منهتن، نیویورک، برای گذراندن بقیه محکومیت در منزل خود، پاسخ نداده است.
سخنگوی جفری برمن، دادستان آمریکا در منهتن، نیویورک، از دادن توضیح در این مورد خودداری کرد.

حسن نمازی، شهروند آمریکایی متولد ایران در سال 2010 با ارایه مدارک جعلی از شرکت بانک آمریکایی، بانک سیتی گروپ و بانک ‘اچ اس بی سی’ مبلغ 292 میلیون دلار وام گرفته و ادعا کرده است او یکی از شرکای اصلی پروژه سرمایه گذاری بوده است.

او به عنوان حمع آوری کننده اعانات برای مبارزات انتخاباتی باراک اوباما در سال 2008 و هیلاری کلینتون در سال 2016 فعالیت می کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید