گلبدین حکمتیار کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شد

    کد خبر :471431

رهبر حزب اسلامی امروز شنبه به شکل رسمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده افغانستان ثبت نام کرد.

به گزارش طلوع نیوز، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی امروز شنبه به شکل رسمی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده افغانستان ثبت نام کرد.فرایند ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان که چندی پیش آغاز شده است فردا یکشنبه به پایان می رسد.

«فضل‌الهادی وزین» به عنوان معاون اول حکمتیار و قاضی «حفیظ الرحمان نقی» به عنوان معاون دوم او معرفی شدند.

گلبدین حکمتیار، نهمین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان است که ثبت نام می‌کند. پیش از این، «عبدالطیف پدرام، حکیم تورسن، سیدنور الله جلیلی، عنایت الله حفیظ، زلمی رسول، نورالحق علومی و فرامرز تمنا و حنیف اتمر» نیز برای انتخابات ریاست‌جمهوری ماه جولای آینده ثبت نام کردند.

قرار است «غنی» رئیس جمهور افغانستان، «عبدالله عبدالله» رییس اجراییه، «رحمت الله نبیل» رییس پیشین امنیت ملی و «احمدولی مسعود» رییس بنیاد «احمد شاه مسعود» نیز برای کاندیداتوری در این انتخابات ثبت نام کنند.

گلبدین حکمتیار، در سخنرانی خود که پس از ثبت نام در کمیسیون مستقل انتخابات داشت، تأکید کرد که نظام کنونی باید تغییر کند؛ چون به باور او این نظام باعث «ادامۀ خون‌ریزی، جنگ و کشتار» شده‌است. او حکومت وحدت ملی را به فساد متهم کرد و گفت که این حکومت تا گلو در فساد غرق است.

حکمتیار که بیش از دو سال پیش توافقنامه صلح با دولت کابل امضا کرده است، گفت که وی برای قانون اساسی افغانستان طرح جایگزین دارد که «به مراتب بهتر و جامع‌تر» از قانون اساسی کنونی است.

کمسیون انتخابات افغانستان ماه دسامبر گذشته برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور را به مدت 3 ماه به تأخیر انداخت تا به جای ماه آوریل در ماه جولای آینده برگزار شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید