سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد:

احتمال پایان بررسی برنامه 5 ساله سوم شهر تهران ظرف دو روز آینده

    کد خبر :471430

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از احتمال پایان بررسی برنامه 5 ساله سوم شهر تهران ظرف دو روز آینده خبر داد.

علی اعطا در حاشیه جلسه فوق العاده امروز بعدازظهر شورای شهر تهران برای بررسی برنامه سوم توسعه شهرداری تهران، در جمع خبرنگاران گفت: امروز رسیدگی به ماده 70 را آغاز کرده ایم و در نوبت صبح به ماده 78 رسیدم البته بخشی از ماده 78 که پیشنهاد حذف آن مطرح شده بود همچنان پیشنهاد جایگزینی برای آن مطرح شده که در ادامه این جلسه در نوبت عصر مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این 8 ماده‌ای که امروز مورد بررسی قرار گرفت بخشی مربوط به حوزه سلامت وبخشی مربوط به حوزه‌های فرهنگی واجتماعی بود که مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: شهرداری مکلف شده در برنامه 5 ساله توسعه شهر تهران درباره ایجاد توسعه و تجهیز مراکز خدمات دهی اجتماعی اقدامات مشخصی را به صورت سالانه انجام دهد. همچنین نکته دیگر بهره مندی از سازمانهای مردم نهاد بود که به عنوان یک حکم در برنامه مورد توجه قرار گرفت تا براساس یک برنامه عملیاتی روشن از این سازمانها در حوزه‌های تصمیم سازی، برنامه ریزی، اجرا و پایش و دیده بانی کمک گرفته شود.

سخنگوی شورای تهران تصریح کرد: موضوع تهیه سند جامع آموزش شهروندی یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در این جلسه بود که در چارچوب این سند شهرداری باید در این دوره 5 ساله آموزشهایی را به شهروندان ارائه دهد و حوزه هایی همچون محیط زیست و تفکیک پسماند، حمل ونقل عمومی، شهرسازی ومعماری و مواردی از این قبیل را با رویکرد بازسازی اعتماد عمومی مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: نکته مورد اهمیت این است که مقرر شد شهرداری با ادغام تعدادی از شرکتها وسازمانهایی که در حوزه فرهنگی فعالیت دارند لایحه‌ای برای تشکیل سازمان گردشگری به شورا ارائه دهد که این سازمان متولی موضوع گردشگری شهری باشد. در همکاری با سازمان میراث فرهنگی وگردشگری نیز در این مورد بحث شد که در راستای حجیم کردن سازمان شهرداری است یا خیر؟.

وی ادامه داد: از آن جایی که مقرر شده این کار با ادغام وکاهش تعدادی از سازمان ها و شرکتهای حوزه فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد این اقدام گامی در راستای حجیم کردن شهرداری تلقی نخواهد شد و می‌تواند کارآمد باشد. لذا مقرر شد که در عرصه عمومی توسعه فعالیتهای اجتماعی و فرهنگی با رویکرد تعامل خانوادگی به عنوان یک اصل محقق شود و خانواده، محور برنامه ها تنظیم شود.

همچنین مقرر شد در این زمینه شهرداری تهران را مکلف کنید که لایحه‌ای تحت عنوان توانمند سازی زنان سرپرست خانوار که مورد توجه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شواری شهر تهران است تهیه شود.

اعطا ادامه داد: در نهایت به بحث شهر دوستدار کودک نیز پرداخته شد که در سابقه موضوع باید به این نکته اشاره کنیم که شورا در دوره‌های گذشته مصوبه ای تحت عنوان شهر دوستدار کودک داشته که در این زمینه ستاد و کمیته‌ای وجود دارد که تعدادی از اعضای شورا به عنوان ناظر این مصوبه فعالیت می‌کنند. بر همین اساس بنا شد در این رابطه این مصوبه با جدیت بیشتری پیگیری شود و در شهر رویدادهای در حوزه کودکان تعریف شود.

وی گفت: در این راستا مقرر شد محل‌هایی به صورت مشخص به عنوان محل بازی کودکان در محلات شهر طراحی شود و در حوزه مبلمان شهری که مورد توجه شهرداری است به طور مشخص با رویکرد شهر دوستدار کودک این موضوع پیگیری شود.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: در جلسه عصر امروز رسیدگی به سایر ماده های برنامه پرداخته خواهد شد اما بعید است بررسی همه ماده ها امروز به پایان برسد و ممکن است جلسات شورا برای بررسی برنامه 5 ساله سوم ظرف دو روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید