مردم انگلیس خواهان حضور در اتحادیه اروپا هستند

    کد خبر :471419

نتایج یک نظرسنجی جدید در انگلیس حکایت از خواست مردم این کشور برای لغو برگزیت و ادامه حضور در اتحادیه اروپا است.

به گزارش بازتاب به نقل از یورونیوز، نتایج یک نظرسنجی جدید در انگلیس حاکی از آن است که اگر فرصت دیگری به شهروندان این کشور داده شود، طرفداران ماندن در اتحادیه اروپا با اختلاف 12 درصد برنده خواهند شد.

گروه «رای مردم» که کارزاری را برای ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا و برگزاری دوباره همه پرسی به راه انداخته، نتایج این نظرسنجی را منتشر کرده است.

در این نظرسنجی که توسط موسسه مستقل و بین المللی «یوگاو» (YouGov ) انجام شده است، نظر ۱۰۷۰ نفر از مردم انگلیس درباره موافقت یا مخالفت با جدایی از اتحادیه اروپا پرسیده شده که طی آن ۴۸ درصد به برگزیت نه گفته اند در مقابل ۳۸ درصد هنوز خواهان خروج از اتحادیه اروپا هستند. در این میان ۶ درصد گفته اند در رای گیری شرکت نخواهند کرد و ۷ درصد اعلام کرده اند که نمی دانند چگونه رای خواهند داد.

روز بیست و سوم ژوئن سال ۲۰۱۶میلادی ۱۷.۴ میلیون از مردم انگلیس معادل ۵۱.۹ درصد از شهروندان طی شرکت در یک همه پرسی به برگزیت رای مثبت دادند در مقابل ۱۶.۱ میلیون نفر یا ۴۸.۱ درصد خواهان ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا شدند.

نظرسنجی همچنین نشان می دهد ۷۸ درصد از حامیان حزب کارگر در انگلیس، خواهان برگزاری دوباره همه پرسی هستند.

در هفته گذشته مجلس عوام انگلیس به توافق نخست وزیر این کشور با اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) رای منفی داد و بدین ترتیب ابهامات جدیدی در خصوص اجرایی شدن طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به وجود آمد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید