ساختمانی فاخر به جای پلاسکو ساخته می‌شود

    کد خبر :471290

محمد سعیدی‌کیا در مراسم تجلیل از منتخبان مسابقه طراحی پلاسکو نو، اظهار کرد: حادثه تلخ پلاسکو روز پنجشنبه رخ داد و من آن زمان در ایرانشهر بودم، اما همان روز کمیته مربوط به حادثه در بنیاد تشکیل شد.

وی ادامه داد: روز شنبه پس از حادثه طی تماس تلفنی با وزیر کشور اعلام کردند که بر سر صحنه حادثه برویم، من آنجا گفتم که پلاسکو را ظرف دو سال می‌سازیم، اما تأکید کردم پس از اخذ پروانه ساخت می‌سازیم.

به نوشنه ایسنا،سعیدی کیا با بیان این‌که دستگاه‌های متعددی در رابطه با موضوع پلاسکو ذی‌مدخل هستند، گفت: پس از شکل‌گیری مقدمات، بنیاد تصمیم گرفت همه مسائل حقوقی را کنار بگذارد و به عنوان خواست ملی به میدان بیاید و خواست کسبه را برآورده کند.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: زمانی که شروع به ساخت کردیم به دلیل آن‌که حادثه جانی رخ داده بود، قوه قضائیه برای رسیدگی بیشتر ساختمان را پلمب کرد، رئیس‌جمهور هم هیأت بررسی حادثه متشکل از اساتید فن تشکیل داد. جلسات مکرری برگزار شد تا کار پیش برود. فقط ۵۱ جلسه در سطح ملی درباره پلاسکو برگزار شد؛ وی با بیان این‌که شورای عالی شهرسازی و معماری عنوان کرد: برای طراحی و ساخت پلاسکو باید مسابقه ملی برگزار شود، افزود: برای این‌که خواست اجتماعی برآورده شود، فراخوان ایده گذاشتیم تا نظریات را دریافت کنیم. هیأت داوری تشکیل شد، ایده‌ها به بررسی گذاشته شد و ۱۰ ایده برتر انتخاب شد. حتی زمین کنار به اسم پارکینگ اکبر رفع تعارض کردیم و جزو اموال بنیاد شد، اما به‌هرحال در این مدت سه شهردار و یک سرپرست در شهرداری تهران عوض شد که کار ما را طولانی‌تر کرد.

سعیدی کیا گفت: در زمان نجفی توافقنامه‌ای برای ساخت به امضا رسید، قرار بود همه سطح هم ۱۵ طبقه و هم پنج طبقه یکجا ساخته شود که مورد قبول صاحبان سرقفلی پنج طبقه نبود. جلسات جدیدی برگزار شد. در این راستا برای رفع مشکل به معاون اول رئیس‌جمهور نامه نوشتم تا بالاخره کاری شود و همه با هم یکنواخت و هم‌نوا شوند.

رئیس بنیاد مستضعفان اظهار داشت: کار به استانداری کشیده شد و از اسفند ۹۶ جلسات مکرری توسط استاندار وقت آقای مقیمی برگزار شد و ۲۱ خرداد ۹۷ موضوع نهایی شد؛ وی افزود: در آن زمان مالکان سرقفلی پنج طبقه اصرار داشتند، خود ساختمان خود را مقاوم‌سازی کنند. در این راستا دفترخانه‌ای تعیین شد و مقرر شد بیش از نصف آن‌ها تعهد بدهند خودشان مقاوم‌سازی کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان افزود: ساختمان ۱۵ طبقه با توجه به حقوق کسبه سر جای خود ساخته می‌شود و درخواست کردیم که موضوع در کمیسیون ماده ۵ نهایی شود. در همین فاصله هم شورای تأمین استان موضوع را تصویب و ابلاغ کرد.

سعیدی کیا اضافه کرد: از مهر ۹۷ به دلیل دارا بودن مجوز ساخت، کار را شروع کردیم اما پروانه نداشتیم و تلاش می‌کنیم تا مهر ۹۹ پلاسکوی جدید ساخته شود؛ وی افزود: وزارت راه و شهرسازی هم در شورای عالی معماری و شهرسازی موضوع ساخت پلاسکوی جدید را به تصویب رساند.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان این‌که در طراحی پلاسکو نو، یادمان شهدای آتش‌نشان نیز ساخته می‌شود، گفت: ۱۱ طرح در قالب مسابقه‌ای برای ساخت پلاسکو ارائه شده است که یکی از آن‌ها انتخاب می‌شود.

سعیدی کیا با بیان این‌که قوه قضائیه اعلام کرده است که در این ماجرا ۱۴ دستگاه ذی‌مدخل هستند گفت: بنیاد معطل هیچ چیز نشده است و کار را با قوت ادامه می‌دهد تا پلاسکو نو به عنوان ساختمانی فاخر ساخته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید