ضرورت احیای فدراسیون بین‌المللی زنان مسلمان

  • ورزشی
  • شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ۱۰:۵۹
    کد خبر :471054

سرپرست فدراسیون بین‎المللی ورزش زنان مسلمان با تاکید بر ضرورت احیای این فدراسیون در مورد دلایل آن توضیح داد. وی همچنین گفت فعلا برنامه‎ای برای کاندیدا شدن ندارد.

با حکم وزیر ورزش برای الهه عرب عامری که یکشنبه گذشته صادر شد، وی به عنوان سرپرست فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان موظف شد با هماهنگی معاونین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و دستگاه های ذی ربط در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست این فدراسیون اقدام کند.

عرب عامری با تاکید بر اینکه احیای دوباره یک فدراسیون از تشکیل اولیه آن سخت تر است در مورد پروسه ای که باید در این زمینه طی شود و مهمتر از آن، لزوم احیای دوباره فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان توضیح داد.

وی با بیان اینکه احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان قبل از هر مسئله ای نیازمند یکسری اقدامات داخلی است، گفت: ابتدا باید با مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دیدار داشته باشم تا برنامه و مسیر حرکت مشخص شود. قاعدتا حضور فدراسیون ها و همکاری مسئولان آنها به خصوص در بخش بانوان هم لازم است. در ادامه هم اقدامات تکمیلی را برای تشکیل فدراسیون انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه برگزاری مجمع و انتخاب رئیس لازمه احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان است، خاطرنشان کرد: باید با کشورهایی که پیش از این عضو فدراسیون بودند مجدد ارتباط گرفته شود تا در جریان احیای فدراسیون و اقدام برای انتخاب رئیس آن قرار بگیرند و در صورت صلاحدید برای همکاری اعلام آمادگی کنند.

سرپرست فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان با ابراز خرسندی از اینکه تعامل وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک منجر به تصمیم گیری قطعی برای احیای این فدراسیون شد، ادامه داد: ۳۰ سال پیش فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان با شرایط خاص همان زمان تشکیل و آغاز به کار کرد. این فدراسیون و فعالیت هایش تاثیر مثبت زیادی در ورزش بانوان ایران داشت. بنابراین به نظر می رسد احیای دوباره آن تصمیم به جا و منطقی است که از طرف مدیران ورزش اتخاذ شده است و این موضوع جای خوشحالی دارد.

«سه دهه پیش بهانه و دلیل اصلی برای تشکیل فدراسیون بین المللی ورزش زنان، محدودیت بانوان ورزشکار در اعزام های بین المللی بود که امروز کمتر به چشم می آید. بنابراین ضرورت تشکیل دوباره این فدراسیون چیست؟»، وی در پاسخ به این پرسش گفت: فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان چرا نباید تشکیل شود وقتی هنوز هم در بسیاری از رشته ها با محدودیت اعزام مواجه هستیم و در رشته هایی هم که این مشکل وجود ندارد، همه ورزشکاران فرصت حضور در میادین بین المللی را پیدا نمی کنند.

وی در این زمینه توضیح بیشتری داد و یادآور شد: درست است که امروز در رشته هایی مانند بسکتبال، فوتبال، فوتسال، کاراته، تکواندو و …. شاهد اعزام بین المللی بانوان هستیم اما در برخی رشته ها هنوز به خاطر پوشش اسلامی و محدودیت هایی که برای حفظ آن در میادین بین المللی وجود دارد اصلا اعزامی ندارند. در رشته ای مانند جودو هم اگرچه اعزام بین المللی صورت می گیرد اما در بسیاری مواقع شاهد ایجاد مشکلاتی برای بانوان و ممانعت از حضور آنها هستیم.

سرپرست فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان همچنین گفت: علاوه بر این در رشته هایی که هیچ مشکلی برای اعزام ندارند و به راحتی حضور بانوان در میادین آسیایی و جهانی انجام می شود، همه ورزشکاران فرصت حضور را پیدا نمی کنند. طبیعی است که برای اعزام ها ورزشکاران برتر انتخاب می شوند و بعضا برخی ورزشکاران اصلا جزو نفرات انتخابی نیستند.

عرب عامری با مورد توجه قرار دادن این دو موضوع تاکید کرد: این در حالی است که با احیای دوباره فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان و از سرگیری بازی های زنان مسلمان، جمعیت زیادی از بانوان ورزشکار در رشته های مختلف فرصت شرکت در میدانی بین المللی را پیدا می کنند. بنابراین چه اشکالی دارد کمک شود تا چنین فدراسیونی دوباره آغاز به کار کند؟

وی گفت: به طور معمول در هر رشته و فدراسیونی، سهم مردان در اعزام ها و حضور در میادین بین المللی بیشتر از بانوان است چون سابقه آنها بیشتر است اما واقعا چه اشکالی دارد که چنین فدراسیونی دوباره آغاز به کار کند و با برگزاری بازی های ویژه خود، شرایط را برای حضور حداکثری و بیشتر بانوان در میادین فراهم کند. به خصوص اینکه دراین فدراسیون و بازی هایی که زیر نظر آن برگزار می شود، از صفر تا صد کارها به دست بانوان انجام می شود.

سرپرست فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان در بخشی از این گفتگو یادآور شد: اگر این فدراسیون تشکیل نمی شد و طی چهار دوره برگزارکننده مسابقات ویژه بانوان نبود، احتمالا ورزش بانوان خیلی عقب تر از جایگاه امروز خود بود. دیگر اینکه فعالیت این فدراسیون، برگزاری مسابقاتش و سپردن کارهای آنها به بانوان باعث تربیت نیروی انسانی در این بخش می شود.

«برنامه ای برای کاندیدا شدن ریاست فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان دارید؟»، عرب عامری در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر گفت: من موظف به فراهم کردن شرایط برای برگزاری مجمع فدراسیون هستم. فعلا هم دغدغه من همین است.

وی همچنین گفت: احیای فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان اختلالی در فعالیت فدراسیون های داخلی در بخش بانوان ایجاد نمی کند. اصلا قرار نیست این فدراسیون مقابل آنها باشد بلکه در کنار آنها خواهد بود و کمک حال.

عرب عامری همچنین در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه «فکر می کنید شرایط برای برگزاری مجمع، انتخاب رئیس و آغاز به کار فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان چه زمانی مهیا شود؟»، گفت: نمی دانم. تلاش مان این است هرچه سریعتر این موضوع را به سرانجام برسانیم.

سرپرست فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان همچنین در مورد بودجه این فدراسیون و اینکه «مانند گذشته مقر آن در ایران خواهد بود یا تغییر می کند؟»، گفت: مقر فدراسیون که در ایران است اما در مورد بودجه فعلا نمی توانم صحبتی داشته باشم. در مورد فدراسیون بین المللی ورزش زنان مسلمان، خیلی از مسائل مرتبط با آن مانند «مه» هستند. باید پیش برویم تا ابهامات برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید