«احمد متوسلیان هستم» در خبرگزاری تسنیم رونمایی می‌شود

    کد خبر :47103

آیین رونمایی از کتاب «احمد متوسلیان هستم» باحضور جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در باشگاه خبرنگاران تسنیم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگاران پویا،  14 تیرماه در خاطر ایرانیان یادآور ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی در لبنان است که با وجود پیگیری‌های مسوولان امر تاکنون از سرنوشت آنان اطلاع دقیقی به دست نیامده است.

چهاردهم تیر سال 1361، اتومبیل هیات نمایندگی دیپلماتیک کشور حین ورود به شهر بیروت و در هنگام عبور از پست ایست و بازرسی توسط  مزدوران حزب فالانژ لبنان متوقف شده و چهار سرنشین خودرو مزبور به رغم مصونیت دیپلماتیک – توسط آدم‌ربایان دست‌نشانده رژیم تروریستی به گروگان گرفته شدند. در این آدم ربایی سردار احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران در بیروت، تقی رستگار مقدم کارمند سفارت ایران و کاظم اخوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی به اسارت درآمدند و طی اخباری رسمی و غیر رسمی بعداً تحویل رژیم صهیونیستی داده شدند. دقایقی بعد از ربوده شدن احمد متوسلیان و همراهانش، رادیو اسرائیل اعلام می‌کند: ژنرال احمد متوسلیان، طراح عملیات فتح المبین و بیت المقدس، در پست بازرسی «برباره» به اسارت گرفته شد. حالا با گذشت 35 سال از این واقعه هنوز اطلاعی از زنده بودن یا شهادت آنان به طور کامل در دسترس نیست.

به همین مناسبت مراسم رونمایی کتاب «احمد متوسلیان هستم» روز سه شنبه، 13 تیرماه  از ساعت 17الی 19، در محل باشگاه خبرنگاران تسنیم برگزار می شود.

برپایه این گزارش, کتاب «احمد متوسلیان هستم»، مجموعه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌‎های حاج احمد متوسلیان فرمانده تیپ 27 محمد رسول الله (ص) است که در قالب یک کتاب جمع‌آوری شده است.

این کتاب با دفاعیات ایشان در دادگاه سال 1357 پس از دستگیری در لرستان آغاز می‌شود و سپس با سخنرانی سال 1359 مسجد جامع شهر پاوه که بخشی از آن در فیلم ایستاده در غبار مورد استفاده قرار گرفته بود، ادامه پیدا می‌کند. و با چند مصاحبه ایشان با دفتر سیاسی سپاه پس از عملیات‌های فتح‌المبین و بیت‌المقدس و مصاحبه‌ای در کردستان ادامه پیدا می‌کند.

در مراسم رونمایی از کتاب «احمد متوسلیان هستم»، خانواده این شهید، برخی از دوستان و همرزمان وی همچون سردار گلعلی بابایی، سردار رستگار پناه، سردار عباس برقی و… حضور دارند.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند روزسه شنبه 13 تیرماه ساعت 17 به باشگاه خبرنگاران تسنیم«پویا» واقع در بلوار کشاورز، خیابان جمالزاده شمالی، کوچه شیرزاد پ12 مراجعه کنند.

کتاب «احمد متوسلیان هستم»  به کوشش محمد جواد شادانلو توسط انتشارات نارگل به چاپ رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید