آمریکا بازداشت خبرنگار «پرس تی وی» را تایید کرد

    کد خبر :470966

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که یک دادگاه آمریکایی بازداشت خبرنگار پرس تی وی به عنوان شاهد در تحقیقاتی را که ماهیت آن اعلام نشده، تایید کرده است.

به گزارش مهر، یک دادگاه آمریکایی از بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی به عنوان شاهد در تحقیقاتی نامشخص خبر داد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که یک دادگاه آمریکایی بازداشت این خبرنگار به عنوان شاهد در تحقیقاتی را که ماهیت آن اعلام نشده است، تایید کرد.

بر اساس اسناد این دادگاه که به دستور «بریل هاول» قاضی دادگاه منطقه‌ای منتشر شده و بازداشت بدون اتهام مرضیه هاشمی را تایید می کند، خبرنگار پرس تی وی به عنوان «شاهد کلیدی» یک پرونده نامشخص بازداشت شده و اتهامی علیه او مطرح نشده است.

این در حالی است که پیمان جبلی معاون برون مرزی صداوسیما روز چهارشنبه ۲۶ دی ماه تصریح کرد: از آنجایی که به خانم هاشمی تفهیم اتهام نشده اطلاعات دیگری از او نداریم اما تا همین جا هم این رفتارها نشان‌دهنده کاری غیراخلاقی و غیرانسانی است و ما این اقدام پلیس امریکا را محکوم کرده و مسئولیت سلامتی او را با دولت آمریکا می‌دانیم.

وی اضافه کرد: ما خواستار آزادی خانم هاشمی و همچنین عذرخواهی آمریکا از وی هستیم و هرگونه اقدام حقوقی و قانونی را پیگیری می‌کنیم و اطمینان داریم که همراهی رسانه‌های داخلی و بین‌المللی را هم به عنوان پشتیبان خود داریم.

جبلی با هشدار نسبت به وضعیت سلامتی مجری پرس‌تی‌وی عنوان کرد: ما هشدار می‌دهیم که مسئولیت کامل هر رفتاری با خانم مرضیه هاشمی، متوجه دولت آمریکاست و هر اتهامی هم که به او وارد باشد دلیلی بر بی‌احترامی به او به عنوان یک زن مسلمان نمی‌شود. این بی احترامی به کل مسلمانان جهان است.

وی ادامه داد: شبکه پرس‌تی‌وی و رسانه‌های داخلی و خارجی بعد از مطلع شدن از وضعیت وی این موضوع را پیگیری کردند. او بعد از ورود به زندان مجبور می‌شود روسری را از سر بردارد، او را با دست بسته و زنجیر به زندان می‌برند، ابتدا گوشت خوک به‌عنوان غذا به او داده می‌شود که چون مسلمان است و آن را نمی‌خورد به او بیسکوییت می‌دهند.

روز چهارشنبه منابع خبری و فعالان رسانه‌ای از بازداشت مرضیه هاشمی (با نام اصلی: ملانی فرانکلین) خبرنگار و مستندساز آمریکایی-ایرانی شبکه پرس‌تی‌وی در فرودگاه سنت‌لوئیس در خاک ایالات متحده آمریکا خبر داده‌ بودند

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید