بانک های بزرگ جهان از رشد قیمت نفت در سال ۲۰۱۷ ناامید شدند

    کد خبر :47090

بسیاری از بانک های بزرگ امید خود را نسبت به رشد قیمت نفت در سال جاری میلادی از دست داده اند.

به گزارش  بازتاب به نقل از بلومبرگ، در طی یک هفته گذشته گزارش های منتشر شده نشان داد که بسیاری از بانک های بزرگ امید خود را نسبت به رشد قیمت نفت در سال جاری میلادی از دست داده اند.

از بانک آمریکا گرفته تا سیتی گروپ و سوشیت جنرال، بانک هایی که زمانی پیش بینی می کردند قیمت نفت در پایان سال 2017 به 60 دلار در هر بشکه یا حتی بالاتر خواهد رسید، اکنون به ندرت پیش بینی نفت 50 دلاری را می کنند. آنها بیش از همه انگشت اتهام را به طرف یک بازیگر عمده نشانه رفته اند: اوپک

در ابتدای سال جاری میلادی پس از آنکه سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و روسیه به توافقی تاریخی برای کاهش جمعی تولید و تلاش برای پایان دادن به مازاد عرضه 3 ساله در بازار دست یافتند، انتظارات از قیمت نفت بالا بود. اما در هفته های گذشته به دلیل اینکه بازار به این نتیجه رسیده که کاهش های رخ داده برای کاستن از میزان ذخایر نفتی جهان کافی نیست و همچنین به دلیل رشد بی وقفه تولید نفت آمریکا، وضعیت بازار کاهشی شده است.

فرانسیسکو بلانش، رئیس بخش تحقیقات کالا در بانک آمریکا در نیویورک گفت: «اعتبار اوپک ضربه سختی خورده است.» این بانک آمریکایی که دو ماه قبل پیش بینی کرده بود قیمت نفت برنت در تابستان امسال به 70 دلار برسد، اکنون قیمت این شاخص نفتی را برای سه ماهه بعدی تنها 47 دلار پیش بینی می کند.

اد مورس، رئیس بخش تحقیقات کالا در سیتی گروپ آمریکا هم هفته گذشته گفت که دیگر احتمال اینکه امسال قیمت نفت برنت از 60 دلار بالا برود وجود ندارد.

گروه گلدمن ساکس هم که در اواسط ماه دسامبر گفته بود قیمت نفت خام آمریکا در سه ماهه نخست سال به طور متوسط 55 دلار خواهد بود، اکنون پیش بینی کرده که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت به حدود 47 دلار و 50 سنت برسد.

بانک جی پی مورگان چیس اند کو هم پیش بینی خود از قیمت نفت را کاهش داده است. این بانک آمریکایی که در اواخر ماه دسامبر برای نفت برنت در سه ماهه سوم و چهارم 2017 قیمت 62 دلار و 55 دلاری را پیش بینی کرده بود، اکنون انتظار دارد قیمت این شاخص نفتی در سه ماهه سوم و چهارم سال به طور متوسط 50 و 52 دلار باشد.

بانک سوشیت جنراله هم که در اواخر ماه دسامبر قیمت 56 دلار و 58 دلار و 50 سنت را برای نفت خام آمریکا در سه ماهه سوم و چهارم سال پیش بینی کرده بود، انتظار دارد قیمت این شاخص نفتی به 47.50 و 50 دلار در سه ماهه سوم و چهارم برسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید