حضور هزاران دانش‌آموز بلژیکی در راهپیمایی حمایت از محیط زیست

    کد خبر :470861

هزاران دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در بلژیک روز گذشته (پنج شنبه) سر کلاس‌های درس حاضر نشدند تا در تظاهرات هواداران حفاظت از محیط زیست شرکت کنند.

تظاهر کنندگان در هوای بارانی و سرد زمستانی با لباس‌هایی رنگارنگ و با در دست داشتن پلاکاردهایی در خیابان‌های بروکسل شعار حفاظت از محیط زیست سر دادند. هفته گذشته نیز تظاهراتی با همین هدف برگزار شده بود اما این هفته، تعداد تظاهرکنندگان به مراتب چشم‌گیرتر بود.

دانش آموزان که شعارهایی با محتوای “غیبت از مدرسه؟ نه، ما برای آینده‌مان می‌جنگیم” و “اعتصاب مدارس برای محیط زیست” را روی کاغذهای مقوایی نوشته بودند در آرامش و بدون درگیری در خیابان‌های مرکزی پایتخت بلژیک راهپیمایی کردند.

به گزارش ایسنا، یکی از مدیران مدارس که دانش آموزان را همراهی می‌کرد به روزنامه محلی “دِاستاندارد” گفت: یکی از اهدافِ آموزش جوانان، تربیت آنان به عنوان شهروندانی مسئول است. حال این دانش آموزان با اقدامات خود نشان می‌دهند که شهروندانی مسئولیت پذیر هستند.

به گزارش یورونیوز، دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند قصد دارند راهپیمایی به هواداری از حفاظت از محیط زیست را به تظاهراتی هفتگی تبدل کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید