دستیار تخصصی طب سنتی ایران:

«حجامت و فصد» از راه‌های برطرف کردن مواد زائد بدن است

    کد خبر :47060

دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: برای برطرف کردن امتلاء و دفع مواد زائد از بدن یکی از روش‌های ساده، حجامت و فصد است البته باید با تجویز متخصص این امر صورت گیرد؛ در خونگیری علاوه بر خروج مواد زائد مواد مفید بدن نیز خارج می‌شود.

محمد انصاری‌پور درباره اثرات حجامت و فصد بر سلامت انسان اظهار داشت: یکی از موادی که بدن تمایل زیادی به حفظ آن دارد، خون است که وظیفه رساندن غذا و اکسیژن به سلول‌های بدن را دارد.

وی افزود: در حقیقت قوه مدبره بدن این ماده را احتباس می‌کند, هرگاه میزان این ماده در بدن افزایش یابد یا یکی از اخلاط در بدن زیادتر از حالت طبیعی باشد این وضعیت امتلاء نامیده می‌شود.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: برای برطرف کردن امتلاء و دفع مواد زائد از بدن راه‌های متعددی وجود دارد که یکی از روش‌های ساده، حجامت و فصد است البته باید با تجویز متخصص این امر صورت گیرد.

انصاری‌پور یادآور شد: در خونگیری علاوه بر خروج مواد زائد، مواد مفید بدن نیز خارج می‌شود همچنین استفاده از داروی مسهل برای دفع مواد زائد نیز همین حکم را دارد؛ ابن سینا معتقد است بسیاری از بیماری‌های ناشی از سوء مزاج و امتلاء نیاز به درمان دارویی و خروج مواد از بدن ندارند چه بسا با یک تدبیر درست و اساسی درمان شوند.

وی گفت: همانطور که می‌دانید برای روشن ماندن چراغ و تداوم آن ماده سوخت مثلا روغن چراغ مهم‌تر و مقدم‌تر است؛ در بدن انسان نیز تا وقتی که رطوبات غریزی به درستی حفظ شوند سلامتی ادامه دارد.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران متذکر شد: واکنش‌های شیمیایی در بدن به درستی این رطوبات وابسته است از انواع رطوبات در بدن می‌توان به اخلاط چهارگانه و فضولات و مواد زائد اشاره کرد؛ مایعات میان‌بافتی در اطراف عروق ریز و سلول‌ها که غذای سلول‌ها هستند و به بافت‌ها رطوبت‌بخشی می‌کنند.

انصاری‌پور خاطرنشان کرد: این رطوبات شامل یونها و آنزیمها هستند که عملکرد سلولها و انجام واکنشها بیوشیمیایی که همان متابولیسم و سوخت و ساز بدن است به آنها وابسته است, حکما به این مایعات توجه داشته‌اند؛ ماندن فضولات در بدن باعث فساد رطوبتهای مفید و غذا رسان در بدن شده و واکنشهای بیوشیمیایی را کُند می‌کند در این صورت تغذیه سلولها با مشکل مواجه شده عملکرد آنها و متعاقبا عملکرد اعضاء بدن دچار اختلال می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید