میلیونها پرونده آنلاین دولتی در «اکلاهاما» سرقت شد

    کد خبر :470570

میلیونها پرونده مهم دولتی در ایالت اکلاهاما در معرض نقض شدید امنیتی قرار داشتند و احتمال سوء استفاده از این اطلاعات نیز بسیار بالاست.

به گزارش انتخاب، نقض امنیتی گسترده در یک سرور ذخیره سازی داده ها باعث شده پرونده های مهمی مثل جزئیات تحقیقات اف بی آی در معرض افشا قرار گیرند.

شرکت UpGuard می گوید که در ماه دسامبر کشف کرد که اداره اوراق بهادار اکلاهما میلیون ها فایل را در یک سرور عمومی قرار داده و از این اطلاعات محافظت نمی کند. محققان UpGuard از رفتار ایالت “اکلاهما” در مورد نقض اطلاعات با عبارت “غیر مسئولانه” نام می برند.

محققان امنیتی سایبری می گویند میلیونها فایل مربوط به تحقیقات حساس اف بی آی نیز در همین سرور قرار دارند. حجم این اطلاعات سرقتی تا سه ترابایت است و شامل انواع اطلاعات مهم دولتی می شود. این فایل حاوی اطلاعاتی از پرونده های اف بی آی است که تا سال 2012 در این سرورهای نا امن ذخیره شده اند و شامل مصاحبه ها، اظهارات شاهدان و تاریخچه معاملات بانکی است.

علاوه بر این، ایمیل های متعدد و هزاران شماره تامین اجتماعی و داده های مربوط به دهه 1980، نیز بین این اطلاعات سرقتی وجود دارد.

UpGuard می گوید که این نقص در ماه دسامبر به وقوع پیوسته و به ادارات دولتی آسیب رسانده است. با توجه به این که این داده ها در سرور ایمنی قرار نداشته اند، احتمال این که اطلاعات مذکور توسط افراد مختلف رصد و ثبت شده باشد زیاد است. بر این اساس مقامات هنوز در تشخیص این که چه حجم اطلاعاتی مورد سوء استفاده قرار گرفته اند موفق نشده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید