ضوابط و شرایط آزمون استخدامی سازمان بنادر

    کد خبر :47057

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی شرایط و ضوابط استخدامی این سازمان را اعلام کرد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم منصور آرامی اظهار کرد:‌ در آزمون استخدامی آتی دستگاه های اجرایی از سهم 200 نفری سازمان بنادر 180 نفر در بنادر شمال و جنوب و 20 نفردر مرکز (تهران) به خدمت گرفته می شوند.

وی تصریح کرد: بر اساس سند برنامه ریزی نیرویانسانی سازمان بنادر مصوب سال 95 که به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور رسیده، در افق یک دهه آینده حدود 900 نفر از 2000 نفر نیروی رسمی و پیمانی شاغل در این سازمان بازنشسته می شوند.

وی با تأکید بر چالش سن کاری واستخدامی بالای 20 سال نیمی از کارکنان رسمی و پیمانی سازمان بنادر و بازنشستگی قریب الوقوع 900 نفر طی ده سال آینده، از 860 پست بلاتصدی به عنوان یکی از مسائل در سازمان بنادر خبر داد و افزود: تقریباً از 3600 پست سازمانی که در سند برنامه‌ریزی نیروی انسانی سازمان بنادر تشریح شده است، 860 پست خالی و بلا تصدی است.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر با بیان اینکه سازمان امور اداری و استخدامی ، با توجه به استدلال ها و ضرورت های جذب نیروی انسانی درسازمان بنادر، در مرحله اول به جذب و استخدام 200 نفر از طریق مسیرهای قانونی(آزمون سازمان سنجش) مجوز داده است، خاطرنشان کرد : در این مرحله و به جهت اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یک ارگان تخصصی است، تقسیم بندی و توزیع پست ها بر اساس نیازسنجی بنادر و با مشورت اعضای هیئت عامل و مدیرعامل سازمان بنادر انجام گرفت؛به طوری که به عنوان مثال در بندر بزرگ و کانتینری شهید رجایی جذب 51 نفر در دستورکار قرار گرفت.

آرامی با اشاره به تعهد 10 ساله مستخدمان آزمون آینده، توضیح داد : پذیرفته شدگان نهایی این آزمون استخدامی،برای مدت 10 سال متعهد به خدمت در پست و محل اشتغا حوزه دریاییل پذیرفته شده هستند.

وی با اعلام شرط تسلط به زبان انگلیسی دربعضی از مشاغل بسیار تخصصی در و بندری، اظهار کرد: پذیرفته شدگان مرحله اول این آزمون باید برای انجام مصاحبه تخصصی در مراحل بعدی به سازمان بنادر مراجعه کنند و قبولی این مراحل را نیز کسب کنند.

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی با اعلام این‌که 25درصد از سهمیه این آزمون یعنی حدود 50 نفر به خانواده های ایثارگران و شهدا اختصاص داده شده است، افزود : همچنین 3 درصد نیز به معلولان عزیز اختصاص داده شده که آنهانیز حتما باید در آزمون شرکت کرده و نمره قبولی را کسب کرده باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید