پکن و سئول برای صلح شبه جزیره کره همکاری می کنند

    کد خبر :470517

دیپلمات های ارشد چین و کره جنوبی درباره روند صلح در شبه جزیره کره و خلع سلاح اتمی کره شمالی گفت و گو و بر تقویت امنیت منطقه تاکید کردند.

به گزارش بازتاب روزنامه کوریا تایمز روز جمعه گزارش کرد مقام های دو کشور روز پنجشنبه در سئول با یکدیگر دیدار کرده و خواستار آن شده اند که مساله به شکل مسالمت آمیز حل و فصل شود.

‘کونگ شوان یو’ نماینده چین در شبه جزیره کره با ‘لی دو هون’ همتای کره ای خود در وزارت خارجه آن کشور دیدار کرده و گفته است که باید از صلح و امنیت منطقه حفاظت شود.

مقام چینی گفت پکن بر تلاش های خود برای رسیدن به این اهداف افزوده است و سال جاری میلادی یک نقطه عطف در شبه جزیره کره محسوب می شود و نقش چین در این منطقه بسیار مهم است.

مقام کره ای نیز گفته است برای رسیدن به صلح دایمی راه درازی در پیش است و باید برای خلع سلاح اتمی، صلح دایمی و پایان دادن به تنش ها تمامی راه ها پیموده شود.

این گزارش می افزاید چین نمی خواهد در مساله شبه جزیره کره در حاشیه قرار گیرد و تلاش های دیپلماتیک خود را برای رسیدن به این هدف افزایش داده است.

همزمان گزارش ها حاکی است که یک نماینده ارشد هسته ای کره شمالی به واشنگتن رفته است تا با مقام های آمریکایی درباره تحولات اخیر رایزنی کند.

قرار است ‘کیم یونگ چول’ معاون حزب حاکم و یکی از مشاوران نزدیک به رهبر کره شمالی با ‘مایک پمپئو’ وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفت و گو کند و یکی از موضوعات مورد رایزنی دو طرف دیدار سران کره شمالی و آمریکا برای سال جاری میلادی خواهد بود.

‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین یک هفته قبل در ملاقات با ‘کیم جونگ اون’ رهبر کره شمالی در پکن گفت کشورش برای پیشبرد فرایند خلع سلاح هسته ای و حل مسایل منطقه شبه جزیره کره تلاش های بیشتری خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید