وضعیت معلولان در سال ۹۸ بهتر می‌شود

    کد خبر :470472

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور با ابراز امیدواری از توجه دولت برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در سال آینده گفت: در نظر گرفتن بودجه ۱۱۰۰ میلیاردی برای اجرای این قانون در کنار هزینه تامین مسکن، اشتغال و اعتبار ۷ هزار میلیاردی فقرزدایی، زندگی معلولان را بهبود خواهد بخشید.

حسین نحوی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تخصیص ۱۱۰۰ میلیارد بودجه برای اجرای «قانون حمایت از حقوق معلولان» در سال آینده گفت: این رقم پیشنهادی دولت برای اجرای قانون مذکور در کمیسیون تلفیق مجلس نیز بررسی می‌شود و ممکن است در صورت پیشنهاد نمایندگان مجلس افزایش یابد.

وی در ادامه اظهار کرد: در تبصره ۱۸ قانون نیز برنامه‌هایی برای اشتغال معلولان وجود دارد، همچنین برای تامین مسکن آنها نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است. مجموعه این اعتبارات در کنار پیش‌بینی ۷ هزار میلیارد اعتبار برای فقر زدایی در کشور در سال آینده نشان‌دهنده گام‌های خوبی برای بهبود وضع معلولان در کشور است.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی کشور با ابراز امیدواری از تلاش دولت برای اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان در کشور تصریح کرد: توجه دولت به این قانون با وجود شرایط اقتصادی کشور نشان می‌دهد که دولت هم نمی‌خواهد این قانون روی زمین بماند.

نحوی‌نژاد درباره آغاز مناسب‌سازی دستگاه‌های مختلف برای عبور و مرور معلولان نیز گفت: بحث مناسب‌سازی معابر برای عبور معلولان در “قانون” و الزامی است و به عبارت دیگر یک توصیه نیست بنابراین دستگاه‌های دولتی و خصوصی موظف هستند تا این اقدام را انجام دهند، چراکه در صورت تخطی از قانون برای آنها مجازات در نظر گرفته شده است.

وی افزود: هزینه مناسب سازی در مورد هر دستگاه براساس پیشنهاد نهاد مذکور به سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود و براین اساس هزینه‌ای بر دوش بهزیستی تحمیل نخواهد شد. سازمان بهزیستی نیز در قبال مناسب‌سازی مورد نیاز معلولان تحت پوشش خود در فضای منزل، محل تحصیل، اشتغال و … مسئول است و بحث مناسب‌سازی اماکن دولتی و خصوصی نیز تکلیفی بر دوش صاحبان و مسئولان آن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید