خرید تضمینی گندم به ۱۵۰هزار تن رسید

معاون وزیر جهاد کشاورزی از خرید تضمینی نزدیک به ۱۵۰هزارتن گندم خبر داد.

 به نقل از  شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری گفت: از اواسط فروردین ماه که فصل برداشت و خریدگندم از مناطق جنوبی کرمان و سیستان و بلوچستان در کشور شروع شد، تا کنون مقدار ۱۴۴ هزار و ۵۰۰تن گندم به قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: درحال حاضر عملیات خرید گندم در ۶ استان کشورشامل استان‌های خوزستان، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر آغاز شده و مراکز خرید این استان‌ها، گندم‌های تولید و عرضه شده توسط کشاورزان را خریداری می‌کنند.

قنبری همچنین از ابلاغ دستور العمل مصوب خرید گندم سال ۹۶ به شرکت‌های غله و خدمات بازرگانی استان‌های سراسرکشور خبر داد و افزود: بر اساس مفاد این دستور العمل، قیمت خرید گندم معمولی و دروم با ۴درصد افت مفید و ۲درصد افت غیر مفید به ترتیب ۱۳۰۰ و ۱۳۳۰ تومان است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، بیشترین میزان خرید را هم اکنون مربوط به استان‌های خوزستان با بیش از  ۸۶ هزارتن و کرمان با ۳۵ هزار تن دانست و اظهار کرد: فارس و هرمزگان نیز با ۱۰۵۰۰ و ۹۵۰۰ تن خرید گندم در رده‌های بعدی قرار دارند.

قنبری همچنین به خرید همزمان دانه روغنی کلزا با گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران اشاره و خاطر نشان کرد: تا صبح امروز در ۶ استان گرمسیر کشورخرید تضمینی کلزا آغاز شده و جمعاً مقدار ۵۳۰۰ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، نرخ خرید کلزا را۲۷۸۳تومان به ازای هر کیلو و بیشترین خرید را درحال حاضر مربوط به استان‌های خوزستان ۲۵۰۰ تن و ایلام ۱۲۰۰تن برشمرد. .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید