تعلیم و تربیت رسالتی چند بعدی است

    کد خبر :470180

رییس سازمان مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پلی بین مدرسه و دنیای آینده است، گفت: هیچ توسعه‌ای با توسعه منابع انسانی قابل مقایسه نیست.

زینی‌وند در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار کرد: آموزش و پرورش به مثابه یک پل بین مدرسه و دنیای آینده اعم از بازار کار فعال و پویا است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ توسعه‌ای به اندازه توسعه منابع انسانی قابل مقایسه و مهم نیست، تصریح کرد: بحث تعلیم و تربیت یک رسالت سنگین و چند بعدی است.

رییس سازمان مدارس غیر دولتی ادامه داد: در کنار آموزش و پرورش، نظام خانواده، نظام رسانه، فضای مجازی و همه گروه‌های اجتماعی در فرایند تعلیم و تربیت موثر هستند.

زینی‌وند با بیان اینکه هدایای مردم به مدارس، کمک مردم در برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و کمک‌های بخش غیر دولتی بیشترین مساعدتی است که به شورای آموزش و پرورش شده است، گفت: بررسی سند تحول و تامل در چشم اندازهای آن نشان می‌دهد که اگر بخواهیم اهداف آن را محقق کنیم راهکاری جز جذب همه افراد جامعه نداریم.

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: شوراهای آموزش و پرورش در سه حوزه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی، عملکرد دبیرخانه‌ای و عملکرد درآمدها تقسیم‌بندی می‌شوند که شورای آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در مجموع سه حوزه رتبه نخست را دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه این همایش حجت الاسلام و المسلین ابوترابی -امام جمعه موقت تهران- با اشاره به اینکه از نگاه قرآن تمام ارزش‌های انسان به مقام و مرتبه علم و معرفت او است، تصریح کرد: حیات انسانی با دانش گره خورده است به همین دلیل نظام اسلامی باید زمینه آموزش و پرورش انسان را فراهم کند.

امام جمعه موقت تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مشکل منابع ندارد و بزرگترین مشکل آن زیادی منابع است، تصریح کرد: بودجه آموزش و پرورش رتبه دوم بعد از بهداشت و درمان را دارد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی افزود: متاسفانه ما در کشور خلق ثروت نداریم و از منابع خود به درستی استفاده نمی‌کنیم. تا زمانیکه از منابع به درستی استفاده نکنیم کشور رنگ پیشرفت اقتصادی را نمی‌بیند.

وی در پایان تاکید کرد: تا وقتی که نگاه دستگاه‌های کشور به افزایش بودجه است و به افزایش بهره‌وری توجهی نمی‌کنند، پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید