لزوم پرداخت بدهی‌ شهرداری‌ها برای حل مشکلات شهرها

    کد خبر :470143

رییس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر لزوم پرداخت بدهی‌های شهرداریها توسط دولت، گفت: امروز شهرداریها به دلیل کمبود منابع مالی با مشکلاتی روبرو شده‌اند.

مرتضی الویری در سیزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها، گفت‌: شورای عالی استان‌ها و خانواده‌ مدیریت شهری با مشکلات مالی بسیاری روبرو هستند و این مشکلات تا جایی ادامه‌ پیدا کرده است که حتی در شهرهای کوچک نیز قابل مشاهده هستند.

وی افزود: در بسیاری از شهرهای کوچک سهم شهرداری‌ها از محل بودجه داده نمی‌شود در حالی که این موضوع در قانون مورد تاکید قرار گرفته است. ۳۲۰۰ میلیارد تومان از محل فروش فرآورده‌های سوخت مقرر شده بود که در بودجه سال ۹۷ به شهرداری‌ها داده شود، اما این بودجه به شهرداری ها داده نشده است.

رییس شورای عالی استان‌ها در ادامه تاکید کرد : این موضوع در بودجه سال ۱۳۹۸ نیز تکرار شده است و امیدواریم سهم شهرداری‌ها از این محل پرداخت شود. علاوه بر این ها سهم یارانه بلیت مترو و اتوبوس نیز باید یک سوم توسط دولت پرداخت شود که چنین اتفاقی روی نمی‌دهد. بر این اساس مشکلات بسیاری برای تامین واگن مترو ایجاد شده است. عدم انجام تعهدات دولت در حوزه‌های مختلفی برای شهرداری‌ها مشکل ایجاد کرده است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، اضافه کرد: مقرر بود از محل جرایم رانندگی سهمی در اختیار شهرداری ها قرار بگیرد. این سهم نیز به طور کامل پرداخت نشده است. همچنین در موضوع نوسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات ویژه‌ توسط دولت پرداخت نمی‌شود.

الویری در ادامه‌ سخنان خود به موضوع بودجه شورای عالی استان‌ها اشاره کرد و افزود: بودجه‌ای که توسط خود شورای عالی استانها پیشنهاد شده بود، ۲۸ میلیارد تومان بود، اما وزارت کشور این رقم را به ۳۶ میلیارد تومان افزایش داده بود. این‌ در حالی است که برای انجام اقدامات شورای عالی استان‌ها برای مثال ساخت یک ساختمان در هر استان برای شوراها به بودجه‌ای معادل ۱۵۰ میلیارد تومان نیاز است، اما نهایتا در بودجه برای شورای عالی استان‌ها رقمی معادل ۲۰ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید