مواضع مختلف معاون ترامپ درباره داعش در فاصله چند ساعت!

    کد خبر :469893

نقدهای داخلی در آمریکا درباره تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درخصوصخروج نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه با انفجار روز گذشته در سوریه جنبه های تازه‌ای یافته است.

به گزارش افکارنیوز، با کشته شدن چهار نظامی آمریکایی در انفجار دیروز سوریه این نقدها با شدت بیشتری متوجه دولت ترامپ شده است. مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا روز گذشته لحظاتی پس از آن سخنرانی کرد که مقامات نظامی آمریکا کشته شدن چهار نظامی این کشور را در انفجار سوریه تائید کردند. باوجود این، معاون ترامپ به خبر این نظامیان کشته شده اشاره‌ای نکرد و از همان گفتمان شناخته شده کاخ سفید استفاده کرد.

مایک پنس در سخنانی گفت: «خلافت (داعش) از هم پاشیده است و دولت اسلامی عراق و شام (داعش) شکست داده شده است».

البته پنس ساعاتی پس از این سخنرانی، بیانیه‌ای منتشر کرد و در این بیانیه مراتب تسلیت خود را به علت کشته شدن نظامیان آمریکایی بیان و تاکید کرد: «هنوز هم بقایایی از دولت اسلامی و عراق (داعش) در سوریه هستند. مقامات نظامی آمریکا نیز به نوبه خود به رئیس‌جمهور ترامپ گفته‌اند که دولت اسلامی و عراق (داعش) هنوز شکست داده نشده است».

این سخنان، برخلاف ادعاهای ترامپ در هفته‌های اخیر بوده است. ترامپ چند روز پیش در سخنانی در کاخ سفید اعلام کرد آمریکا بر داعش فائق آمده و این گروه را به صورت بدی شکست داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید