معاون فرهنگی وزارت علوم خبر داد

برنامه وزارت علوم برای پیشگیری از طلاق و مفاسد اخلاقی در دانشگاه‌ها

    کد خبر :469724

معاون فرهنگی وزارت علوم از برنامه این وزارتخانه برای پیشگیری از طلاق و مفاسد اخلاقی در دانشگاه‌ها در قالب اجرای یک تفاهم‌نامه خبر داد.

دکتر غلامرضا غفاری در نشست هماهنگی طرح تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشگاه‌های کشور ضمن بیان ضرورت کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در فضای دانشگاهی، افزود: با توجه به دغدغه مسؤولان عالی رتبه کشور در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی تفاهم‌نامه‌ای میان معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان امور اجتماعی وزارت کشور منعقد و بر اساس این تفاهم‌نامه برنامه‌هایی عملیاتی، تدوین و مأموریت اجرای آن به برخی مراکز دانشگاهی محول شد.

وی با اشاره به ضرورت برخورد ایجابی با آسیب‌های اجتماعی، افزود: آنچه که در طرح تقسیم کار ملی و به طور کلی در مأموریت‌های حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی ستاد وزارت علوم و دانشگاه‌ها آمده است، فعالیت در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

دکتر غفاری ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه مربوط به سال جاری برنامه‌ریزی در خصوص پیشگیری از طلاق و مفاسد اخلاقی در دستور کار قرار گرفته و در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، وی از دانشگاه‌های مجری برنامه‌ها خواست تا با برنامه‌ریزی دقیق و عالمانه در شرایط خطیر کنونی نسبت به برگزاری منظم و با کیفیتی در شأن نظام آموزش عالی کشور اقدام کنند.

در ادامه مهندس عسکری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز طی سخنانی با اشاره به عناوین برنامه‌های مصوب در سال جاری اظهار کرد: برپایی ۱۰ بازارچه تولیدات دانشجویی با هدف ایجاد آمادگی دانشجویان جهت ورود به فضای کسب و کار، ۳ رویداد استارتاپی با محوریت موضوعی کارآفرینی اجتماعی، برگزاری اولین جشنواره سراسری هنر دیجیتال، برگزاری اولین جشنواره سراسری پایان‌نامه‌های اجتماعی و نیز حمایت از برپایی اردوهای طبیعت گردی از جمله برنامه‌های مورد تفاهم در سال جاری است.

به گزارش ایسنا، وی هدف از تدوین این برنامه‌ها را توانمندسازی و نیز تقویت کنش اجتماعی دانشجویان و دانشگاهیان نسبت به مسائل مهم کشور دانست و افزود: انتظار داریم تا با جلب حداکثری مشارکت دانشجویان در فرآیند برگزاری این برنامه‌ها زمینه تولید ارزش در حوزه‌های مختلف مورد اشاره در برنامه‌ها صورت پذیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید