آلودگی شناگاههای شمال و جنوب کشور به دلیل رها کردن فاضلابهای بدون تصفیه

    کد خبر :46968

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست ضمن هشدار نسبت به آلوده بودن برخی از شناگاههای شمال و جنوب کشور گفت: علت اصلی آلودگی میکروبی شناگاهها به مسئله رها کردن فاضلابهای بدون تصفیه، کودهای شیمیایی و بی‌دقتی به آلودگیها باز می‌گردد.

پروین فرشچی درباره پایش و آلودگی شناگاههای شمالی و جنوبی کشور اظهار کرد: از حدود دو سال قبل شنگاههای کشور را مورد بررسی آلودگی میکروبی قرار دادیم و نظر بر این شد تا طرحهای سالم‌سازی انجام گیرد و ما نیز بر پایش مستمر و مشخص بودن شناگاههای آلوده تاکید کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ساحلهایی که به بار میکروبی آلوده باشند، موجب بیماری‌زایی برای گردشگران، مسافران و مردم استفاده کننده از ساحل خواهند شد بنابراین پایش مستمر توسط سازمان محیط زیست و با همکاری سایر دستگاهها انجام می‌گیرد؛ راهکارهای مدنظر برای بهبود وضعیت شناگاهها نیز مورد توجه قرار گرفته است اما در حال حاضر موضوع پرچم‌گذاری در شناگاهها یکی از راههای آگاهی مردم است.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست تصریح کرد: نصب پرچمهای زرد رنگ در شناگاهها نشانه آلودگی میکروبی شناگاه و پرچمهای آبی نشانه شالم بودن شناگاه است بنابراین باید مسافران به رنگ پرچمهای نصب شده دقت ویژه‌ای داشته باشند و مسئولان ذیربط نیز باید نسبت به سالم‌سازی شناگاهها کوشا باشند.

به گفته فرشچی، طرحهای سالم‌سازی شناگاهها نیز در استانهای مازندران، گیلان و گلستان اجرایی می‌شود و امیدواریم مردم نسبت به اخطاریه‌ها و وضعیت شناگاهها برای بهره‌گیری دقت لازم را داشته باشند؛ ما نیز تمام تلاش خود را برای پایش مستمر انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: نصب پرچم در شناگاهها و مشخص بودن وضعیت آلودگی و سالم بودن آنها در تمام نقاط دنیا انجام می‌گیرد و این پرچم‌گذاری برای نخستین بار در ایران اجرایی می‌شود.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست درباره اینکه این پرچم‌گذاری در شهرهای جنوبی نیز اجرایی خواهد شد یا خیر گفت: با توجه به حضور مسافران تابستانی در شهرهای شمالی، ابتدا عملیات پرچم‌گذاری در شهرهای شمالی اجرای خواهد شد اما در پروژه بعدی این عملیات در جنوب کشور نیز انجام می‌گیرد.

فرشچی تاکید کرد: پرچم‌گذاری شناگاههای شهرهای جنوبی در پاییز و زمستان که ایام اوج مسافرت به این مناطق است، انجام می‌گیرد و فاز بعدی پرچم‌گذاریها جنوب کشور خواهد بود.

وی توضیح داد: علت اصلی آلودگی میکروبی شناگاهها به مسئله رها کردن فاضلابهای بدون تصفیه، کودهای شیمیایی و بی‌دقتی به آلودگیها باز می‌گردد که امیدواریم در زمینه فاضلابها، دقت لازم صورت گیرد.

معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست تصریح کرد: در زمینه فاضلابها نیز وزارت نیرو اقدامات لازم را آغاز کرده که امیدواریم این طرحها برای جلوگیری از آلودگی میکروبی موثر باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید