کانادا برای دختر سعودی محافظ شخصی تعیین کرد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ۱۳:۳۱
    کد خبر :469617

دولت کانادا برای حفظ امنیت رهف محمد القنون، دختر ۱۸ ساله عربستانی، محافظ شخصی تعیین کرد. خانم محمد القنون پس از سفر خانوادگی به کویت عازم تایلند شد. او بنا داشت از تایلند به استرالیا برود که پاسپورتش توقیف شد اما سپس به کانادا پناهنده شد و هم اکنون ساکن این کشور است.

رهف اعلام کرده بود که از سوی خانواده تهدید به مرگ شده و همراه با خانواده شرایط خوبی برای زندگی در عربستان نداشت است. او امروز در بیانیه‌ای در یک نشست خبری اعلام کرد: «استرس‌هایم از بین می‌رود وقتی می‌بینم دولت کانادا به من اجازه اقامت داده است.»

ماریو کالا، مدیر اجرایی خدمات مهاجران در کانادا نیز اعلام کرده که تدابیر امنیتی لازم برای حفاظت از رهف در کانادا در نظر گرفته شده است و دولت کانادا تیم حفاظتی را برای این نوجوان عربستانی در نظر گرفته است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان روز چهارشنبه گذشته با درخواست پناهندگی رهف محمد القنون موافقت کرده بود.

ماریو کالا همچنین افزود: « ما باید اطمینان حاصل کنیم که او هیچوقت تنها نماند. ما دیدارهای بیشتری خواهیم داشت تا ببینیم چه کارهای دیگری باید انجام دهیم. البته ما هیچ تهدیدی مشاهده نکرده‌ایم اما در شبکه‌های اجتماعی مواردی از تهدید بوده که باید آن را ارزیابی کنیم.»

رهف که این روزها نام خانوادگی خود را نیز کنار گذاشته است، پس از فرار به تایلند توانست توجه جهانیان را به خود جلب کند. پیش‌تر، وقتی که وی بنا داشت به استرالیا برود پاسپورتش از سوی دولت عربستان توقیف شده بود.

تویتر رهف را نجات داد

یورو نیوز: رهف در توییتر درخواست پناهندگی و کمک کرد. او اعلام کرد که به طور رسمی برای پناهنده شدن به هر کشوری که او را از آسیب و شکنجه خانواده برهاند استقبال خواهد کرد چرا که ادعا کرده بود ترک مذهب کرده است و مجازات این کار از سوی خانواده او سنگین بود، ادعایی که می‌توانست برایش در کشور عربستان حکم ارتداد و در نتیجه مجازات اعدام به دنبال داشته باشد.

رهف پیش از این به شبکه ای‌.بی.‌سی استرالیا گفته بود که او نامه خداحافظی نوشته و تصمیم گرفته بود اگر مجبور به بازگشت به عربستان شود به زندگی‌اش پایان دهد.

زندگی سخت زنان در عربستان

عربستان سعودی از جمله کشورهایی است که به دلیل قوانین سختگیرانه در مورد زنان شناخته می‌شود. این کشور بارها به دلیل گزارش‌های مبنی بر تبعیض علیه زنان و مجازات سختگیرانه مورد انتقاد قرار گرفته است. از جمله مجازات‌های سنگین در این کشور مجازات اعدام به دنبال ترک دین اسلام است. رهف پیش از این اعلام کرده بود که در عربستان با او محترمانه رفتار نمی‌شد و او نمی‌توانست خودش باشد.

او همچنین گفته بود که در عربستان به جز معدود زنان خوش‌شانسی که خانواده روشنفکری دارند دیگر زنان تحت قیمومیت مردان خانواده هستند. آنها نمی‌توانند مستقل باشند و برای انجام هر کاری به مجوز مردان خانواده نیاز دارند. هر زنی که فکر فرار کند هم مجازات سنگینی در انتظارش است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید