تورم ۱۰ میلیون درصدی در انتظار ونزوئلا!

    کد خبر :469584

با افزایش روزافزون نرخ تورم در ونزوئلا، صدها هزار نفر از مردم این کشور به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر افتاده اند.

صندوق بین المللی پول در گزارشی پیش‌بینی کرد با تداوم روند فعلی، نرخ تورم ونزوئلا تا پایان امسال به ۱۰ میلیون درصد برسد. ونزوئلا که دارای بالاترین نرخ تورم در جهان است از نوامبر سال ۲۰۱۶ تاکنون با پدیده ابرتورم دست به گریبان است.

الخاندرو ورنر، مدیر بخش وسترن همپشایر در صندوق بین المللی پول گفت: بله ۱۰ میلیون درصد! چرا که قیمت ها هر ماه دو یا سه برابر می‌شود. اگر این نرخ ها را با قیمت های سال گذشته مقایسه کنید می‌بینید که چه تورم سرسام آوری تولید می شود.

به گفته آقای ورنر، اقتصاد ونزوئلا در سال گذشته ۱۸ درصد کوچک‌تر شد و انتظار می رود امسال نیز اقتصاد این کشور پنج درصد کوچک‌تر شود.

بانک جهانی نیز با پیش‌بینی تقریبا مشابهی از وضعیت وخیم اقتصادی در ونزوئلا نسبت به بروز قحطی و خشونت بی سابقه در ونزوئلا هشدار داده است. خورخه فامیلار، معاون رئیس بانک جهانی در امور آمریکای لایتن و حوزه کارائیب گفت: فکر می‌کنم برای مدت ها شاهد چنین وضعی نبوده ایم. حداقل من نمی‌توانم کشوری را مشابه ونزوئلا به یاد آورم.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس تایمز، از زمان بحران سال ۲۰۱۶ تاکنون سه میلیون ونزوئلایی از این کشور مهاجرت کرده‌اند و هر ۲۱ دقیقه یک نفر در این کشور به قتل می‌رسد. سال ۲۰۱۴ نرخ تورم در ونزوئلا ۶۹ درصد بود و از آن زمان به بعد نرخ تورم با سرعتی سرسام آور افزایش یافت: ۱۸۱ درصد در سال ۲۰۱۵، ۸۰۰ درصد در سال ۲۰۱۶، ۴ هزار درصد در سال ۲۰۱۷ و ۱ میلیون و ۶۹۸ هزار درصد در سال ۲۰۱۸.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید