علیجانی: تفکر وضع عوارض برای تردد از تونل‌های تهران معیوب است

    کد خبر :469474

دبیر مجمع نمایندگان تهران تاکید کرد که وضع عوارض برای تردد از تونل‌ها تفکر معیوبی است حتی اگر با توجیه درآمدزایی باشد، باید در شرایط فعلی همه به دنبال کاهش هزینه‌های مردم باشیم.

محسن علیجانی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به انتشار اخباری درباره اخذ عوارض برای عبور از برخی از تونل‌های شهر تهران گفت: این موضوع اخیرا در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی به نقل از معاونت حمل و نقل شهرداری تهران مطرح شده است البته که شهردار تهران آن را در مرحله‌ی بررسی کارشناسی عنوان کرده و حتی از رسانه‌ها برای اعلام آن گلایه نموده است. حال این‌که رسانه‌ها می‌توانند به مسائلی از این دست حتی اگر در حد کارشناسی هم باشد ورود پیدا کرده و منعی برای آنها وجود ندارد، چون نتیجه آن اطلاع‌رسانی خواهد بود.

وی با بیان این‌که گرفتن عوارض برای عبور از تونل‌ها و یا احیانا اتوبان‌ها کار نادرستی است گفت: نه تنها نباید عوارض عبور از جاده‌های بین‌شهری را افزایش داد که دلیلی ندارد برای عبور از تونل‌ها در داخل شهر عوارض تعیین شود. حتی اگر این تفکر با هدف درآمدزایی باشد، معیوب است، چون باید تمامی تلاش مسئولان اعم از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولتمردان، شهردار و استاندار تهران اداره کردن ارزان شهر باشد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها و به دنبال آن کاهش ارزش پول ملی توان خرید مردم کم شده و حقوق دریافتی آنها ثابت مانده است. ما باید بتوانیم کلانشهرها به خصوص شهر تهران را ارزان اداره کنیم، چون نحوه‌ی اداره شهر تهران همچون پرچمی است که سایر کلانشهرها هم از آن تبعیت می‌کنند. باید با اداره ارزان شهر به مردم خدمات دهیم.

به گفته علیجانی مردم عوارض پرداخت می‌کنند تا راه و تونل ساخته شود پس دیگر دلیلی ندارد که بعد از ایجاد تونل‌ها، بزرگراه‌ها یا اتوبان‌ها از آنها عوارض گرفته شود. این تفکر اشتباه است به خصوص در شرایطی که نیاز به کاهش هزینه‌ها وجود دارد. نباید تاوان هزینه‌های شهر را پرداخت کنند لذا بنده مخالف با افزایش عوارض بزرگراه‌ها و تعیین عوارض برای تردد در تونل‌ها هستم.

وی خاطر نشان کرد: با این تفکر هم کمیسیون تلفیق با پیشنهاد افزایش عوارض برون‌شهری مخالفت کرد. لازم است شهردار و اعضای شورای شهر هم به این موضوع توجه کنند که نباید مردم برای تردد از تونل‌ها عوارض دهند کما این‌که براساس مصاحبه‌ها و یا توییت‌های انجام شده اعضای شورای شهر هم مخالف هستند. بنده هم فکر می‌کنم این کار اشتباهی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید