روحانی: دولت با هدایت رهبری و در کنار سایر قوا تحریم‌های هسته‌ای را برداشت

    کد خبر :46926

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه به یمن حضور و هوشیاری مردم و تدبیر رهبری انتخابات را به بهترین شکل برگزار کردیم گفت: اکنون انتخابات به پایان رسیده و نوبت ما مسئولان است که مشکلات کشور و مردم را حل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی  درهمایش سراسری قوه‌قضائیه با اشاره به تحمیل جنگ و تحریم از سوی دشمن به کشور اظهار کرد:  ما با ایستادگی مردم توانستیم از جنگ و تحریم عبور کنیم. مردم ایستادند مشکلات را تحمل کردند اماپشت نظام را خالی نکردند.به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا،وی در ادامه افزود: از بین رفتن آثار جنگ و تحریم سالها طول میکشد اما از آغاز دولت یازدهم در شرایطی قرار داریم که اگر دست به دست هم دهیم و نگذاریم توطئه دیگران کارگر بیفتد می توانیم تا پایان قرن تاحد زیادی مشکلات گذشته را جبران کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه حل مشکلات مورد خواست دشمنان و بدخواهان نیست تصریح کرد: بنابراین آنها هر روز برای ما داستانی می سازند و از هر داستانی، سریالی برای ما تولید می کنند تا ذهن و فکر ما از مسائل اصلی جدا شده و به مسائل فرعی مشغول شویم.

رئیس دولت یازدهم همچنین خاطر نشان کرد: حدود هشت سال اشتغال خالص ما صفر بوده است. اما داریم به تدریج از این شرایط خارج می شویم. اما شرایط سالهای 85 تا 92 را یادمان می رود. یادمان می رود در سال 92 با رکود بی نظیری در تاریخ کشور روبرو بودیم و تقریبا رشد اقتصادی کشور منفی 7 درصد بود. امروز بعضی از رکودحرف می زنند که اشکالی ندارد اما درسال 91 که رشد کشور منفی 6.8 درصد بود در روزنامه ها، سایت‌ها، صداو سیما و بیان شریفشان کلمه رکود کمتر می شنیدیم اما اکنون که از رکود عبور کرده ایم و به رشد اقتصادی مثبت 8.3درصد طبق گفته مرکز آمار وبه رشد 12.5 درصد طبق آمار بانک مرکزی رسیده‌ایم تازه عده‌ای کلمه رکود را یاد گرفته‌اند که آن را ادا بفرمایند.

روحانی ادامه داد: در بهار 96 آمار ایجاد اشتغال 703 هزار اشتغال است. اگر این آمار تا پایان سا ل 700 هزار شغل جدید هم باشد بازهم عقب هستیم. هنوز شرایط ما خوب نیست و به اندازه کافی رونق واشتغال نداریم. اما چه کار می توانیم بکنیم؟ هیچ چیزی بالاتر از اعتماد عمومی مردم و سرمایه اجتماعی نیست. اگر مردم نسبت به دولت و نظام اعتمادشان کم شود و در تردید قرار بگیرند نمی توانیم از مشکلات عبور کنیم. اگر توانستیم قیمت ارز را در چهار سال نسبتا متعادل در بازار نگه داریم به خاطر اعتماد مردم به دولت است.

وی با بیان اینکه ما از آزمایش بسیار بزرگی پیرزو خارج شده و به یمن حضور و هوشیاری مردم و تدبیر رهبر انقلاب بهترین انتخابات را برگزار کرده ایم خاطر نشان کرد: همه باید خوشحال باشیم، زیرا همه شریک بودیم و کار کردیم . حالا دوره رقابت انتخابات ویژگی خاص خود را دارد. آن دوران تمام شده است. ما انتخابات با نشاط و کم حاشیه ای داشتیم که حامیان نامزدها به هم فحاشی نکرده و هرکس به نفع نامزد خود شعار داد. اجتماعات بزرگ 10 هزار و 20 هزار نفری برگزار شد اما هیچ کسی هنجار شکنی  نکرد. این یعنی انقلاب ما به 40سالگی یعنی به بلوغ رسیده است. الان دیگر سال 88 و 78 نیست. اکنون سال 96 است. در این شرایط بسیار خوب بعد انتخابات آیا باید از نو رقابت انتخاباتی را بازخوانی کنیم. کدام عقل سلیم این را می گوید. دوران رقابت انتخاباتی مال همان دوره است.

روحانی تاکید کرد: مردم در انتخابات کار خود را به خوبی انجام دادند. امروز نوبت ما مسئولان است. مشکلات امروز دولت دوازدهم، مشکلات کشور، مردم و نظام است. مشکلات زیست محیطی از جمله گرد و غبار، هوای آلوده، کمبود آب یا بیکاری وفقر مشکلات همه ما است. دشمن نمی خواهد ما با هم متحد باشیم واز هر چیز جزئی و از هر کاهی کوهی می سازد.

رئیس دولت تدبیر و امید تصریح کرد: ما باید آثار جنگ و تحریم را از بین ببریم. این درحالی است که دشمن نمی خواهد نظام ما الگویی برای دیگران بوده و مردم از نظام راضی باشند. ما با کشورهای شرق آسیا تلاش برای توسعه را همزمان آغاز کرده و تقریبا در این زمینه هم سن و سال هستیم. قبول است که ما جنگ و تحریم داشته ایم اما آیا ما قادر نیستیم که به آنها برسیم و از آنها عبور کنیم. ما دارای سرمایه های فراوانی هستیم. قوه‌قضائیه می تواند به کشور برای امنیت کافی برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی کمک کند. من راضی نیستم عده‌ای یک فرد یا یک شعبه را با همه قضات و کارکنان دستگاه قضا مقایسه کنند. ما یک قوه‌قضائیه داریم که افتخارش اجرای احکام دین است و بیشترین بار برای عدالت را بر دوش دارد، بنابراین ما همه موظفیم که به قوه‌قضائیه کمک کنیم.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور همانطور که برای اجرای قانون دغدغه دارد باید به همان اندازه نسبت به قوه‌قضائیه هم دغدغه داشته باشد، خاطر نشان کرد: اگر رئیس‌جمهور نقصی در اجرای قانون اساسی ببیند باید به صحنه بیاید و در کنار سایر قوا قرار بگیرد. امروز سه قوا تحت فرامین رهبری باید بیش از گذشته در کنار هم قرار بگیرند. البته در چهار سال گذشته هم تلاش بر این بوده که قوا در کنار هم باشند. قوا هیچگاه دنبال تخریب یکدیگر نبوده اند اما باید کار بیشتری انجام دهیم. اینکه بگوییم قوا مستقل هستند کافی نیست. مستقل بودن قوا به معنای دیوار کشیدن میان قوا و کمک نکردن به هم نیست.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: اگر بتوانیم در سیاست خارجی کاری کنیم که بدخواه ما تنها بماند بهتر است یا طوری رفتار کنیم که سایرین یاور دشمن ما شوند؟ دشمن دنبال این است که در خاورمیانه صلح، ثبات و توسعه نباشد تا هم اسلحه خود را بفروشد و هم بهانه ای برای مداخله داشته باشد اما به دنبال صلح و ثبات در منطقه، کوتاه کردن دست دشمن و گرفتن بهانه از او هستیم.

وی ادامه داد: ما باید سیاست خارجی داشته باشیم که اگر آمریکا خواست مقابل ما بایستد دیگر قدرتها او را محکوم کرده و مورد سرزنش قرار دهند. چند روز پیش که آمریکا در سازمان ملل در مورد موشکهای ایران حرف زد آیا کسی بود که از آمریکا حمایت کند؟ چین، روسیه و اروپا حرف آمریکا را قبول نکردند. این در حالی بود که هرچه آمریکا ادعا می کرد 14 رای قطعی داشت. ما نباید بگذاریم آمریکا بسط ید پیدا کرده و قدرتمند شود. ممکن است آمریکا برجام را نقض کند اما در این شرایط این خوب است که اروپا، چین و روسیه از او حمایت کنند یا با آمریکا مخالفت کنند؟

رئیس دولت تدبیر و امید گفت: ما ازچه ناراحتیم؟ از تنها شدن آمریکا ناراحتیم.  امروز دولت یازدهم با رهنمودهای رهبری و حضور مردم کار را به جایی رسانده که تحریمهای هسته‌ای برداشته شده است و ما امروز تحریم هسته‌ای نداریم. البته ممکن است آمریکا از تعهدات خود تخلف کرده و کوتاهی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید