معاون عمرانی وزیر کشور خبر داد

ابلاغ شیوه نامه پرداخت حق الزحمه اساتید دوره های آموزشی شهرداری ها

    کد خبر :468989

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با بیان اینکه دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌ها نقش مهمی در هدایت و راهبری شهرداری‌ها و برنامه ریزی برای حرکت آنها در مسیر توسعه دارند بر تشکیل مداوم برنامه های آموزشی کاربردی و بازآموزی کارکنان شهرداری‌ها با محوریت این دفاتر تاکید کرد.

مهدی جمالی نژاد با بیان مطلب فوق اظهار کرد: یکی از وظایف قانونی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها، آموزش کارکنان شهرداریها و همچنین هدایت و نظارت بر فعالیتهای شهرداریهاست که اجرای دوره های آموزشی تخصصی و کاربردی را دفاتر امور شهری استانداریها باید با جدیت پیگیری نمایند و این امر تاثیر زیادی در ارتقای سطح خدمات شهرداری ها به شهروندان، اداره مناسب شهر و تلاش برای تقویت زیرساختهای شهر دارد.

وی افزود: با توجه به تقاضای استانداری ها مبنی بر بررسی شیوه نامه هزینه کرد اعتبارات آموزشی شهرداری ها که در اجرای ضوابط مندرج در بخشنامه بودجه سال 1398شهرداریها تهیه شده بود، در نشست نمایندگان آموزشی دفار امور شهری استانداری ها با مدیران سازمان شهرداری ها و دهیاریها این موضوع بررسی و مقرر شد شیوه نامه مذکور با لحاظ نظرات و پیشنهادهای استانداریها نهایی و برای اجرا به استان ها ابلاغ شود.

جمالی نژاد در ادامه با بیان اینکه ارزیابی کمی و کیفی دوره‌های آموزشی برگزار شده برای شهرداران و کارکنان شهرداری ها در اولویت کاری سازمان شهرداری ها و دهیاری هاست، گفت: در نشست اخیر نمایندگان آموزشی استانداری ها، نظرات مطرح شده در این خصوص جمع بندی شده تا به شیوه نامه ای که در این موضوع تهیه شده، اضافه گردد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین گفت: ضمنا مقرر شد شیوه نامه پرداخت حق الزحمه اساتید دوره های آموزشی شهرداری ها توسط مرکز مطالعات برنامه ریزی شهری و روستایی تهیه و برای اجرا به استان ها ابلاغ شود تا در این موضوع شاهد وحدت رویه در تمام کشور باشیم.

جمالی نژاد در ادامه با بیان اینکه برگزاری المپیادهای علمی شهرداران و کارکنان شهرداری ها در حوزه های کاری مختلف و همچنین دهیاران در اولویت های آموزشی سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور قرار دارد، افزود: به منظور ارتقای توان فکری و دانش شغلی کارکنان شهرداری ها، آزمون های مکاتبه ای کارکنان شهرداری ها برگزار شد.

بر اساس گزارش سایت وزارت کشور، وی اضافه کرد: 300 نفر برگزیدگان این آزمون ها تا پایان سال جاری و همزمان با چهلمین سال پیروی انقلاب در قالب المپیاد علمی کارکنان شهرداری ها با هم رقابت خواهند کرد و انتظار داریم دفاتر امور شهری استانداری ها، هماهنگی های لازم را در برگزاری این المپیادها با سازمان شهرداری ها و دهیاری ها به عمل آورند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید