توافق برای تامین اعتبارات مسکن مهر

    کد خبر :468983

قائم مقام وزیر در مسکن مهر گفت: برای تامین اعتبارات مسکن مهر به توافقاتی دست یافته‌ایم و با تصویب لایحه بودجه ۹۸ مشکلات حل می‌شود.

احمد اصغری مهرآبادی امروز سه شنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری اظهار کرد: برای تامین اعتبارات مورد نیاز مسکن مهر به توافقات خوبی دست یافته‌ایم و اگر موارد لحاظ شده در بودجه سال ۱۳۹۸ تصویب شود، مشکلات ما حل خواهد شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر افزود: مسکن مهر در حجم بسیار بالایی ساخته شد که در بیش از ۱۱۰۰ شهر این پروژه گسترش یافت.

وی خاطرنشان کرد: تا پیش از سال ۱۳۸۶ که زمان آغاز مسکن مهر بود،برای یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد زمین دولتی واگذار کرده بودیم که افراد به شکل انفرادی یا تعاونی اقدام به ساخت مسکن می‌کردند. از سال ۱۳۸۶ به بعد به یک مرتبه دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن مهر تعریف شد که در ادامه به دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد رسید. این خانه‌ها عمدتا از نظر سازه مشکلی ندارند کما اینکه دیدیم در زلزله کرمانشاه فقط دو نفر در سایت‌های مسکن مهر تلفات داشتیم.

وی درباره عملکرد وزیر سابق راه و شهرسازی در بخش مسکن مهر گفت: آقای آخوندی با اینکه اعتقادی به مسکن مهر نداشت، پیگیری‌اش عالی بود و در زمان او بیش از یک میلیون واحد مسکن مهر را به مردم تحویل دادیم. آقای اسلامی هم اصلا به اینکه پروژه ایراد داشته یا خیر، ورود نکرد و تاکید او این است که حتما تلاش کنیم پروژه به پایان برسد.

مهرآبادی با بیان این ادعا که معتقد نیستم مسکن مهر پروژه دولتی است اظهار کرد: به طور مثال ۸۵۰ هزار واحد توسط مالکین، ۲۶۲ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، ۵۵۰ هزار واحد به صورت سه جانبه و ۸۴۰ هزار واحد توسط تعاونی‌ها ساخته می‌شود؛ بنابراین اعتقاد ندارم که مسکن مهر پروژه دولتی است ولی دولت برای اینکه به پیشرفت کارها کمک کند به این طرح ورود کرد که اگر این کار صورت نمی‌گرفت، قطعا پروژه سامان نمی‌یافت.

به گزارش ایسنا، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در پاسخ به سوالی در مورد رقم بازگشت اقساط تسهیلات مسکن مهر گفت: تا کنون ۲۰ هزار و ۸۳۹ میلیارد تومان از اقساط مسکن مهر بازگشت داده شده که بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان آن در دولت تدبیر و امید بوده است.

او همچنین خبر داد: برای تامین اعتبارات مورد نیاز مسکن مهر به هماهنگی‌های خوبی دست یافته‌ایم و امیدواریم با تصویب لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در مجلس شورای اسلامی مشکلات حل شود.

به گزارش ایسنا، مهر آبادی پیش از این گفته بود که برای اتمام پروژه مسکن مهر به ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع احتیاج داریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید