پرواز شبانه پهبادها در آسمان ایالات متحده

    کد خبر :468900

دولت ترامپ در تلاش است تا پرواز شبانه پهبادها در آسمان ایالات متحده را آزاد کند. البته این پروازها نیاز به مجوزهای قانونی خاصی خواهند داشت اما به نظر می رسد در صورت موفقیت، تاثیری بسزا در توزیع کالاها و تجارت آنلاین خواهد داشت.

به گزارش انتخاب، این طرح اجازه می دهد پهبادها برای فعالیت در مناطق پر جمعیت و پایان دادن به ترافیک حمل کالا، در صورت اخذ شرایط لازم برای دریافت مجوز شبانه راهی آسمان شوند.

شاید یکی از پیشگامان تجارت با پهباد را بتوان شرکت آمازون دانست. این شرکت از اولین شرکت هایی بود که پیشنهاد داد کالاها با پهبادها به دست مشتریان برسند. اکنون به نظر می رسد این پیشنهادات مورد توجه دولت واقع شده و توسط اداره حمل و نقل هوایی فدرال ایالات متحده مطرح شده است. این در حالی است که هنوز هم نگرانی هایی در مورد خطرات ناشی از استفاده از پهبادها به ویزه در مناطق پر جمعیت وجود دارد.

وزیر حمل و نقل ایالات متحده در این خصوص گفت که این بخش از مسائل مربوط به ایمنی پهبادها نیز بسیار مهم است و مورد توجه خواهد بود. وی در یک سخنرانی گفت: “وزارتخانه عمیقا آگاه است که نگرانی هایی مشروع از سوی مردم در مورد پهبادها ایمنی، امنیت و حریم خصوصی وجود دارد.”

در هفته های اخیر دو فرودگاه لندن بر اثر حضور پهبادها دچار مشکل شدند و حتی دولت انگلیس قصد دارد قوانین منع پرواز پهبادها را افزایش دهد، در این شرایط ایالات متخده به دنبال توسعه پرواز پهبادها است. شرکت های آلفابت و آمازون دو شرکتی هستند که به شدت مایلند با کمک این طرح جدید تحویل بسته های خود را فزونی بخشند.

بر اساس آمارهای وزارت حمل و نقل آمریکا نزدیک به 1.3 میلیون پهباد و بیش از 116،000 اپراتور در این وزارتخانه ثبت شده اند و از سال 2017 تا کنون هیچ مورد تصادف و خطری در این زمینه ثبت نشده است. بر اساس این طرح جدید احتمالا اپراتورها قادر خواهند بود بدون هیچ گونه محدودیت اضافی هواپیمای با وزن 0.55 پوند (0.25 کیلوگرم) یا کمتر را در مناطق پر جمعیت پرواز دهند.

با این حال، برای پهبادهایی که بیش از 0.55 پوند وزن دارند، سازنده باید نشان دهد که اگر پهباد در حال پرواز سقوط کند چه خطراتی برای مردم خواهنند داشت.در سال 2017، دونالد ترامپ برنامه ای برای گسترش آزمایشی پهبادها برای تحویل داروهای نجات دهنده و بسته های بازرگانی ارائه کرد. “

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید