نتیجه اجلاس ضدایرانی لهستان در نهایت به نفع ایران خواهد بود

    کد خبر :468858

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «آمریکا با برگزاری اجلاس ضدایرانی در لهستان به دنبال همراه کردن کشورهای عربی و مرتجع منطقه است»، گفت که قطعا این حرکات آمریکا در نهایت به نفع ایران تمام خواهد شد.

کمال دهقانی، در واکنش به برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان اظهار کرد: باید جایگاه آمریکا و تصمیماتش را در صحنه روابط بین‌الملل و منطقه مورد بررسی قرار داد که بعد از روی کار آمدن ترامپ تغییر کرده است. ترامپ از توافق بین‌المللی برجام خارج شد و با اتخاذ سیاست‌ یک جانبه‌گرایی به دنبال جا انداختن هژمونی و سلطه آمریکا در عرصه روابط بین‌المللی است که نتیجه آن لطمه به پرستیژ آمریکا شده است.

وی توضیح داد: اکنون حتی کشورهای اروپایی هم آمریکا را همراهی نمی‌کنند و بسیاری از کشورهای بزرگ آمریکا را تنها گذاشته اند. ترامپ رفتارهایی نسبت به شورای امنیت سازمان ملل داشته است که واکنش اعضای دائم را به دنبال داشته و دیگر آمریکا جایگاهی در مجمع عمومی سازمان ملل هم ندارد.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «آمریکا به دنبال پیاده‌سازی پروژه ایران‌هراسی با پشتوانه پول‌های برخی کشورهای عربی به خصوص عربستان سعودی است»، ادامه داد: عربستان سعودی در شرایطی به آمریکا کمک می‌کند که کشتار مردم یمن جلوی چشم جهانیان است و چهره واقعی خود را به دنیا نشان داد. عربستان سعودی و برخی کشورهای مرتجع منطقه به داعش هم کمک کردند، این یعنی آمریکا به کمک داعش و عربستان سعودی مسلمانان را به جان یکدیگر انداخته است.

دهقانی با اشاره به مخالفت بسیاری از کشورهای دنیا با خروج آمریکا از برجام گفت: در چنین شرایطی برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان نشان‌دهنده سرخوردگی سیاستمداران آمریکاست که نمی‌توانند از ابزارهای قانونی استفاده کرده و به سمت ابزارهای غیرقانونی در عرصه بین‌المللی یعنی تحریم رفته‌اند. آمریکا با یکسری کشورهای وابسته ائتلاف کرده و می‌خواهند اجلاسی را با نام حل بحرانی به اسم جمهوری اسلامی برگزار کنند که بسیاری از کشورها با آن موافق نیستند.

به گفته وی هدف از این اجلاس همراه کردن کشورهای عربی و مرتجع منطقه با آمریکا و در راستای اهداف رژیم صهیونیستی است که ممکن است در نگاه اول تصور شود به ضرر جمهوری اسلامی ایران است، اما با نگاه به جایگاه آمریکا در عرصه بین‌الملل این نتیجه حاصل خواهد شد که آمریکا دچار خسارت شده و اثر سیاست‌هایش در منطقه بیش از پیش از بین می‌رود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «در چنین شرایطی دولت باید به سمت بهبود وضعیت معیشت مردم برود»، گفت: قطعا مردم همچون گذشته از نظام دفاع خواهند کرد و با اتحاد و انسجام و حفظ روحیه استقلال‌طلبی واقعیت برای جامعه جهانی آشکار می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید