تجمع معلمان مدارس حمایتی یزد

    کد خبر :468812

معلمان مدارس حمایتی استان با تجمع در مقابل استانداری، دفتر امام جمعه و اداره کل آموزش و پرورش یزد به نحوه مدیریت مدارس حمایتی و عدم پرداخت کامل حق و حقوق خود اعتراض کردند.

تعدادی از معلمان مدارس حمایتی استان چند روزی است که با حضور در مقابل استانداری یزد، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و اداره کل آموزش و پرورش یزد نسبت به دریافت نشدن حق و حقوق خود اعتراض کردند.

ملانوری، یکی از معلمان مدارس حمایتی یزد در گفت‌وگو با  ایسنا با بیان این که مدارس حمایتی در سال تحصیلی گذشته رتبه‌های بالای علمی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: متأسفانه مسئولان آموزش و پرورش هیچ توجهی به دستاوردهای ما ندارند.

وی با اشاره به پرداخت نشدن حقوق از فروردین ماه امسال تاکنون، افزود: حقوق معلمان مدارس حمایتی بدون اولاد زیر یک میلیون و به ازای هر فرزند که دارای سقف حداکثر دو فرزند است حدود 80 هزار تومان اضافه می‌شود.

این معلم یزدی که در قالب طرح خرید خدمات حدود سه سال در مدارس حمایتی مشغول خدمت است، گفت: نداشتن امنیت شغلی و بیمه‌های 21 و 22 روزه، اصلی‌ترین مشکل معلمان خرید خدمت در استان و کشور است.

خانم نوری یکی دیگر از معلمان طرح مدارس حمایتی با بیان این که کلاس‌های اول تا چهارم این مدارس توسط معلمان خانم و کلاس‌های پنجم و ششم توسط آقایان اداره می‌شود،‌ تصریح کرد: 70 درصد جمعیت معلمان مدارس حمایتی استان یزد خانم و 30 درصد آقا هستند.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح قرداد بیمه‌ای معلمان خرید خدمت، ادامه داد: اگر در روزهای بیست و سوم به بعد هر ماه برای ما اتفاقی بیافتد به دلیل نداشتن بیمه بیچاره می‌شویم.

محمدی از دیگر معلمان مدارس حمایتی که بگفته وی 5 سال در این مدارس سابقه کار دارد، به خبرنگار ایسنا گفت: در حال حاضر 54 مدرسه حمایتی در سطح استان فعالیت می‌کنند که به دلیل پرداخت نشدن حقوق معلمان 20 مدرسه تعطیل شده است.

این معلم خاطرنشان کرد: ما در تجمعات خود دو پیشنهاد به معاون وزیر آموزش و پرورش ارائه کردیم که وی با آنها موافقت کرد، به همین منظور بی‌صبرانه منتظر تغییر رویه وزارت آموزش و پرورش در خصوص مدیریت مدارس حمایتی هستیم.

وی در مورد پیشنهادات ارائه شده به«عبدالرسول عمادی» معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: با توجه به این که سرانه آموزشی در مدارس دولتی حدود سه میلیون تومان و در مدارس حمایتی حدود 800 هزار تومان است، پیشنهاد می‌کنیم سرانه مدارس حمایتی به دو میلیون تومان افزایش یابد تا علاوه بر مزیت‌های مختلف حق و حقوق معلمان این مدارس به موقع و کاملتر پرداخت شود.

محمدی برگزاری آزمون سراسری استخدامی از بین معلمان مدارس حمایتی را از دیگر پیشنهادات معلمان خرید خدمت به معاون وزیر دانست و بیان کرد: با توجه به این که هرکدام از معلمان مدارس حمایتی حدود پنج سال سابقه کلاس داری دارند در صورت استخدام نقش مهمی در توسعه خدمات آموزشی ایفا خواهند کرد.

مسئولان با جدیت مشکلات معلمان حمایتی را رفع کنند

آیت الله «محمدرضا ناصری‌یزدی» در جریان دیدار با جمعی از معلمان طرح حمایتی یزد که نسبت به مشکلات کاری خود اعتراض داشتند اظهار کرد: معلمی شغلی با منزلت و جایگاه بالایی است و معلمانان دارای ارزش و کرامت بسیار بالایی هستند.

وی به مشکلات مطرح شده از سوی نمایندگان معلمان حاضر در این جلسه اشاره کرد و افزود: لازم است که نسبت به رفع مشکلات این معلمان اقدامات لازم به عمل آید و مسئولان در این زمینه تلاش بیشتری انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در ارتباط با بحث امنیت شغلی و بیمه باید مسئولان راهکارهای قانونی که در این زمینه وجود دارد را بررسی کنند و در صورت نیاز و امکان، نسبت به اصلاح قوانین اقدامات لازم صورت گیرد. در ارتباط با بحث حقوق هم باید حتما مسئولان استان و کشور تمام تلاش خود را به کار بگیرند که حقوق معلمان به صورت کامل پرداخت شود و به صورتی نباشد که حقوق آنها چندماه عقب بیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد به تلاش دشمنان برای سوء استفاده از هر حرکتی در ایران اشاره کرد و افزود: این که معلمان به دنبال حق و حقوق خود هستند کار خوبی است و حتما باید حقوق خود را دنبال کنند اما همه ما باید مراقب باشیم که زمینه‌ای برای سوء استفاده دشمنان فراهم نکنیم.

مجریان مدارس حمایتی حقوق معلمان را پرداخت کنند

«محمدعلی طالبی» استاندار یزد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور «عمادی» معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با بیان این که معلمین بیشترین دین را به گردن جامعه دارند، اظهار کرد: رفع نیازهای جامعه فرهنگیان و ارتقای نظام تعلیم تربیت باید در اولویت‌های اجرایی مسئولان قرار گیرد.

وی در ادامه فرهنگیان را از جمله موثرترین عوامل توسعه بیش از پیش استان و کشور دانست و گفت: از مجموعه آموزش و پرورش در استان یزد انتظار می‌رود که پرورش انسان‌های والامقام و توانمند در رفع نیازهای جامعه مأموریت اصلی قرار گیرد.

طالبی، تقویت آموزش‌های کارودانش، ارتباط بیشتر با صنعت، آموزش مهارت‌های زندگی، پرورش اجتماعی انسانها و افزایش احساس مسئولیت اجتماعی معلمان با رفع نیازهای این قشر موثر را از جلمه ضرورت‌های اجرایی آموزش و پرورش در استان یزد است.

این مسئول در ادامه با بیان این که مشارکت در استان یزد شرایط خوبی دارد، تصریح کرد: زمینه‌های مشارکت باید بیش از پیش با تأمین نیازهای خیرین در استان فراهم شود.

استاندار یزد در مورد مدارس حمایتی خاطرنشان کرد: انتخاب مجریان مدارس حمایتی باید به نحوی انجام شود که باری از دوش آموزش و پرورش بردارند نه این که با عدم پرداخت حقوق معلمان حمایتی چالش‌های اجتماعی برای استان و کشور ایجاد کنند.

به گزارش ایسنا، مدارس حمایتی از سال 1393 و در قالب خرید خدمات آموزشی از مدارس غیردولتی، در کشور شروع به‌کار کردند و هدف از تاسیس این مدارس پوشش حداکثری دانش‌آموزان به ویژه در مناطق دارای مشکل نیروی انسانی بوده است. این مدارس مانند مدارس عادی، دولتی هستند و هیچگونه شهریه‌ای دریافت نمی‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید