بعد از ۶۴سال، دو ماه است صادراتم را متوقف کردم

    کد خبر :468570

اسدالله عسگراولادی با بیان اینکه بعد از ۶۵ فعالیت در حوزه صادرات، دو ماه است که دست از صادرات کالاهای ایرانی کشیده‌ام، گفت: صادرکنندگان مشکلات بسیاری با سامانه نیما دارند.

به گزارش مهر، اسدالله عسگراولادی در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: صادرکنندگان امروز مشکلات بسیاری را برای صادرات کالاهای خود و فروش ارز حاصل از صادرات دارند، این در حالی است که صادرکنندگان نمی‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را به سامانه نیما بیاورند؛ چراکه خریداران خارجی نیما را نمی شناسند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: خریداران خارجی از صادرکنندگان درخواست می‌کنند تا یک بانک را برای واریز وجه حاصل از خرید کالای ایرانی به آنها معرفی کنیم تا مورد تائید باشد، در حالیکه سامانه نیما یک بانک نیست و تنها تشکیلات صرافی بانک مرکزی است.

وی تصریح کرد: صادرات در حال حرکت به سمت تعطیلی است و بر این اساس، پیش‌بینی ما این است که فصل بهار ۹۸ را یک فصل بسیار سخت برای اقتصاد ایران خواهد بود. پس در مورد صادرات نیز، اتاق بازرگانی باید زمان گذاشته و حتی جلساتی را با رئیس کل بانک مرکزی برگزار کند تا این مشکلاتر ا بتوان حل کرد.

عسگراولادی گفت: بانک مرکزی دقیقا به صادرکنندگان بگوید که سامانه نیما چیست و یک صادرکننده باید چطور با آن کار کند، این در حالی است که کار کردن با نیما امکان ندارد و دو ماه است که برای اولین بار بعد از ۶۴ سال، صادرات خود را تعطیل کرده‌ام.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید