چرا موسوی خویینی‌ها که ۱۰ سال یکبار هم مصاحبه نمی‌کند، در سالگرد هاشمی این حرف‌ها را می‌زند؟

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ۹:۰۷
    کد خبر :468517

قائم مقام سابق حزب اعتماد ملی ضمن انتقاد از آیت الله موسوی خویینی ها گفت که «هاشمی ستیزی» رفتاری همیشگی اما بی اثر است.

رسول منتجب نیا که در مجلس اول حضور داشت، با ذکر خاطره ای به انتخاب گفت: در یکی از روزهای مجلس اول، یکی از محافظین از برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی با خودش خبر داد و چون در مجلس رفت و آمد و با نمایندگان حشر و نشر داشت، به گفت، موضوع را پیگری کنم تا ماموران انتظامی بدانند که محافظین مجلس شورای اسلامی شرایط متفاوتی را نسبت به مردم عادی دارند. وقتی من مساله را به آقای هاشمی گفتم، ایشان با حالتی قاطعانه گفتند که همکار مجلس ما باید بیشتر از دیگران به قانون توجه کنند و به خوبی یادم می آید، حاضر نشد کمترین توصیه ای را درباره محافظی که با پلیس درگیر شده بود، داشته باشد.

نماینده ادوار مجلس در این رابطه ادامه داد: درباره اینکه یکی از آقایان هاشمی را متهم به این کرده است که بی قانونی را برای انجام امور بد نمی دانست، هیچ چیزی نمی گویم. چرا که آن مرحوم با رفتار و کرداری که در آخرین سالهای حیاتش داشت، به همه نشان داد که بخه خوبی سره را از ناسره تشخیص می داد و برایش هیچ چیز و هیچ هدفی مهمتر از حق مردم و مطالبه عمومی نبود.

منتجب نیا با اشاره به ماجرای اعتراض به هاشم صباغیان در مجلس اول گفت: دقیقا به یاد دارم، آقای هاشم صباغیان که در جمع یاران مهندس بازرگان قرار داشت، در نطق میان دستور اظهاراتی به زبان آورد که در آن برهه تند بود و ایشان هم از تعابیر رادیکالی حتی درباره امام بهره گرفتند. همه ما ناراحت شدیم و چرایی کارش را پرسیدیم که چند نفر از چهار گوشه صحن علنی به سمت صباغیان حمله ور شدند، اما آقای هاشمی که ریاست جلسه را بر عهده داشت، معترضین عصبانی را آرام کرد و با گفتن اینکه «قانون به نماینده مجلس اجازه هرگونه اظهارنظری را می دهد» از هاشم صباغیان علی رغم تندروی هایی که کرده بود، دفاعی جانامه به جای آورد.

این چهره اصلاح طلب در ادامه اظهاراتش با اشاره به مصاحبه موسوی خویینی ها و ابراز تعجب از این موضوع می گوید: برای من و خیلی ها این سئوال به وجود آمده که آقای موسوی خویینی ها که 10 سال یکبار هم با خبرنگاران گفتگو نمی کند، چطور می شود در سالگرد این بزرگوار چنین حرفهایی را مطرح می کند. مخصوصا اینکه آیت الله در سال های واپسین عمرشان، به دلیل همصدایی با اصلاحات و پشتیبانی از اصلاح طلبان بیشترین هزینه ها را متحمل شدند و 2 سال بعد از رحلت هم، هنوز تندروها انواع و اقسام توهین ها و تهمت ها را نسبت به آن مرحوم دریغ نمی کنند. پس به حکم انصاف و دین، باید در ازای کارهایی که ایشان در سال 88 به بعد داشتند، باید تکریمش کنیم.

رسول منتجب نیا در پایان سخنانش گفت: دوست و دشمن به توانمندی های هاشمی اعتقاد داشتند، اما برخی از دوستان ما فضا را برای ایشان به قدری مسموم کردند که در انتخابات مجلس ششم، جایگاه سی ام را تصاحب کرد. البته دوستان ما بعدها و بعد از اینکه کشور در دهه گذشته خسارت های زیادی را به دلیل انشقاق متحمل شد، به اشتباه خود اذعان کرده و افسوس می خوردند که چرا در هنگام قدرت داری، از توانایی و پتانسیل بالای آیت الله هاشمی بهره نبرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید