نصیحت حکیم به کردهای عراق

    کد خبر :468516

رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی عراق تاکید کرد مشکلات میان دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان در چارچوب قانون اساسی قابل حل است.

به گزارش تسنیم، رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی عراق از کردها خواست گزینه‌های خود را در پیوستن به طرح‌های فرامذهبی و فراقومیتی مشخص کنند.

بر اساس بیانیه دفتر رئیس ائتلاف اصلاح و بازسازی، هیئتی از حزب دموکرات کردستان با سید عمار حکیم رئیس این ائتلاف دیدار کرد که طی آن آخرین تحولات روند سیاسی عراق و تکمیل کابینه وزارتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. حکیم در این دیدار بر اهمیت تکمیل فوری کابینه برای اینکه بتواند برنامه دولتی خود را بر اساس سقف‌های زمان‌بندی شده اجرا کند و نیز ضرورت غلبه منافع عمومی و بر منافع محدود حزبی تاکید کرد.

بر اساس گزارش الفرات، این بیانیه ‌آورده است در این دیدار، تحولات تشکیل دولت محلی اقلیم کردستان بررسی شد و سید عمار حکیم در این چارچوب تاکید کرد ما به رابطه نزدیک و همکاری میان دولت مرکزی و دولت اقلیم چشم دوخته‌ ایم و همه مشکلات در چارچوب قانون اساسی و منافع عالی ملی قابل حل است.

حکیم تاکید کرد خدمات و نیز فرصت‌های کاری و مبارزه با فساد در راس اولویت‌ها قرار دارد. حکیم درباره ائتلاف اصلاح و بازسازی هم گفت تشکیل این ائتلاف و ائتلاف البناء(به رهبری هادی العامری)، یک تحول کیفی در مسیر روند سیاسی عراق به شمار می‌رود. وی گفت کردها گزینه‌های خود را برای پیوستن به طرح‌های فرامذهبی و فراقومیتی مشخص کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید