گزارش توئیتری ظریف از سفر به عراق

  • کامنت
  • سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ۸:۱۳
    کد خبر :468457

وزیر امور خارجه ایران روز سه‌شنبه در توئیتر گزارشی از سفرش به عراق و فعالیت‌ها و دیدارهایش در این کشور ارائه کرد.

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در توئیتر گزارشی از سفرش به عراق و فعالیت‌ها و دیدارهایش در این کشور ارائه کرد.

وی در نخستین توئیت نوشت: «گردش در عراق همیشه خوشایند است. دیروز افتخار دیدار با نخست‌وزیر عادل عبدالمهدی و وزیر خارجه محمد علی الحکیم برای بحث درباره نحوه توسعه بیشتر روابط دوجانبه از جمله تجارت را داشتم. درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله یمن و سوریه هم تبادل نظر کردیم.»

ظریف در توئیتی دیگر درباره دیدار با مقام‌های جریان‌های مختلف عراق توضیح داد و نوشت: «علاوه بر این، از بخت مناسب برای تبادل دیدگاه‌ با رئیس ائتلاف اصلاح و سازندگی، عمار الحکیم و سایر رهبران سرشناس عراقی- از ایاد علوی گرفته تا دوستانی از ائتلاف‌های نصر و صدر- برخوردار شدم.»

وی سپس درباره سخنرانی‌اش در کنفرانس تجارت مشترک ایران و عراق نوشته است: « امروز من همراه با ۶ وزیر عراقی برای صدها نفر از شرکت‌کنندگان در کنفرانس تجارت مشترک ایران-عراق سخنرانی و روش‌های توسعه محسوس تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه را بررسی کردیم. با اجرای چشم‌انداز مشترک، افق دو برابر شدن حجم تجارت سالانه پیش رو است.»

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در توئیت بعدی به دیدارش با شخصیت‌ها و نمایندگان اقلیت‌های دینی عراق اشاره کرد: «همانند سفرهای قبلی‌ام، افتخار داشتم از فرصت برای تعامل با نمایندگان بازیگران متعدد در موزائیک غنی عراق اعم از مسیحی‌ها، یزیدی‌ها، صائبی‌ها، ترکمن‌ها، کردهای فیلی و اعضای وقف سنی استفاده کنم.»

ظریف از دیدار با «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق ابراز خرسندی کرده است: «از دیدار با رئیس مجلس عراق، آقای الحلبوسی و انجام گفت‌وگوهای مبسوط، سازنده و دوستانه با ایشان و ۲۰ نفر از همکارانش در شورای نمایندگان عراق خرسند شدم.»

وزیر خارجه ایران در توئیتی دیگر دیدارش با «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق را «پرمحتوا» توصیف کرد. او نوشت: «افتخار دیداری پرمحتوا و صرف شام را با رئیس‌جمهور برهم صالح برای بحث درباره همکاری‌های بیشتر و تعامل سازنده درباره کشورهایمان داشتم. ایران و عراق مصمم به همکاری با یکدیگر برای ایجاد منطقه‌ای قدرتمند هستند.»

ظریف درباره دیدارش با سران ائتلاف سازندگی و اصلاح هم نوشت: «بعد از ضیافت شام یکشنبه در بغداد با رهبران ائتلاف اصلاح، امروز افتخار صرف شام با رهبران ائتلاف سازندگی (دیگر ائتلاف مهم عراق) برای گفت‌وگو درباره مسائل دوجانبه و منطقه‌ای را داشتم. هر دو حزب، از اختلاف‌های قومی و فرقه‌ای عبور کرده‌اند.»

او در آخرین توئیت درباره دیدارش با مقام‌های سابق عراق نوشت: «جدا از اینها، افتخار دیدار با نخست‌وزیر سابق (نوری) مالکی و نخست‌وزیر سابق علوی و اعضای ائتلاف او از جمله رئیس سابق پارلمان سلیم جبوری را داشتم. سفر من گفت‌وگو با رهبران و جریان‌های مختلف سیاسی در عراق را ممکن کرد.»

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید