برگزاری جشنواره زیبان برای اکران زیبایی‌های خلق شده تهران توسط شهروندان

    کد خبر :468190

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان زیباسازی شهرداری تهران، با اشاره به این که هدف از برگزاری جشنواره زیبان، اکران زیبایی های پنهان شهر تهران توسط شهروندان است، افزود: ۱۰۰ اثر در اسفند ماه سال جاری از آثار برگزیده این جشنواره در سطح شهر تهران اکران خواهد شد.

بهروز فتحی در نشست خبری امروز (دوشنبه) در تشریح روند جشنواره زیبان که با هدف اکرام زیبایی‌های خلق شده توسط شهروندان در شهر تهران برگزار می‌شود، گفت: از تابستان امسال روند اجرایی این جشنواره آغاز شده است که پیشنهاد اولیه این جشنواره توسط مجله چلچراغ با این هدف که زیبایی که در تهران توسط خود مردم خلق شده است در این جشنواره منعکس شود.

وی افزود: در این جشنواره ۱۰۰ اثر برگزیده در اسفند ماه عکس‌هایی که به لحاظ فنی کیفیت داشتند و مورد پذیرش هیات داوران بودند در بیلبوردهای شهری به نمایش گذاشته خواهد شد. تا پانزدهم آذر ماه آثار شهروندان را که به این جشنواره ارسال شده بود دریافت کرده‌اند که می‌توان ۵۰ درصد از عکس‌های ارسالی را حرفه‌ای و ۵۰ درصد مابقی را موبایلی معرفی کرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه سازمان زیباسازی شهرداری تهران، خاطر نشان کرد: برای ما تفاوتی میان عکس های حرفه‌ای و عکس های موبایلی ارسالی وجود نداشت بلکه کیفیت فنی و کیفیت محتوایی عکس‌ها برای ما حائز اهمیت بود و در داوری ها نیز همین موضوع مد نظر قرار گرفته بود.

وی با اشاراه به این که موضوع حذف زوائد بشری شهر یکی از محورهای برگزاری این جشنواره بوده است، گفت: در راستای زیبایی بشیتر در شهر اقدامات زیادی از جمله ساماندهی خیابان انقلاب و پهنه رودکی انجام شده است. این مسابقه برای آشنایی بیشتر مردم با زیبایی‌های شهر تهران برگزار می شود و بیشترین سهم را خود مردم در این جشنواره دارند.

فتحی با بیان این که مدیریت شهر تنها با کمک و همکاری خود مردم امکان پذیر است ، در این باره، خاطر نشان کرد: فرایند دریافت عکس‌ها را در روزنامه‌های کثیرالانتشار و نشریه چلچراغ منتشر کردیم،

وی در ادامه گفت: کیفیت عکس های انتخابی در این جشنواره برای ما بسیار حائز اهمیت بود و از ۲۵ الی ۱۵ اسفند ماه عکس های انتخاب شده در بیلبوردهای شهری به نمایش گذاشته خواهد شد. این عکس ها قبل از ورود به سال جدید برای مردم تهران اکران خواهد شد.

وی با اشاره به این که نتایج داوری ۲۴ بهمن ماه اعلام خواهد شد، تاکید کرد: در مجموع ۶۵۰۰ اثر توسط ۱۲۰۰ نفر به این جشنواره ارسال شده است که پنجم تا ۱۸ دی ماه این آثار داوری شدند و نوزدهم دی ماه داوری نهایی انجام و ۱۰۰ عکس برگزیده شد که ۱۰ اثر از میان این ۱۰۰ اثر به عنوان آثار برگزیده جایزه دریافت خواهند کرد، اما تمامی این ۱۰۰ عکس در بیلبوردهای شهری به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این جلسه فریدون عموزاده خلیلی ، داور مسابقه عکاسی زیبان با اشاره به برگزاری این جشنواره، گفت: تهران سرشار از زیبایی است و به همین منظور تصمیم گرفتیم با کمک مردم زیبایی‌های شهر تهران را به نمایش بگذاریم. بدون تردید در این جشنواره به دنبال کشف زیبایی‌های پنهان شده در شهر تهران هستیم. این عکس ها با نگاه دقیق هنرمندانه تبدیل به تصویر زیبا برای شهر تهران می‌شود و به شکل موجهی به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان زیباسازی ۱۰۰ بیلبورد را در اختیار این جشنواره برای اکران آثار قرار داده است که از ابتدای آبان ماه تا پانزدهم آذر ماه ۶۱۰۰ عکس از زیبایی‌های شهر تهران به دبیرخانه ارسال شده است که از این تعداد ۱۲۰۹ اثر متعلق به عکاسان بوده است. عکس‌های ارسال شده از پنجره‌ها، دریچه‌ها، سیما و منظر شهری ، کوچه‌ها، نماها، نورپردازی‌ها ، گلدان و معماریهای زیبای سطح شهر بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید