صفاری نطنزی: برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان نشان دهنده استیصال آمریکاست

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ۱۲:۰۰
    کد خبر :468051

رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان را نشان‌دهنده استیصال و بیچارگی آمریکا دانست و گفت: آمریکا حتی در منطقه برای برگزاری اجلاس ضد ایرانی نتوانسته همراه پیدا کند به همین دلیل به کشوری همچون لهستان روی آورده است.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت‌وگو با ایسنا در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر برگزاری اجلاس ضد ایرانی در لهستان، اظهار کرد: آمریکا می‌خواهد اجلاسی در مورد ایران با عنوان صلح و امنیت در خاورمیانه در لهستان برگزار کند که برگزاری چنین اجلاسی نشان از استیصال و بیچارگی آمریکا دارد.

وی توضیح داد: این‌که آمریکا می‌خواهد این اجلاس را در لهستان برگزار کند بدان معناست که هیچ کشوری در منطقه آمریکا را همراهی نکرده و در اروپا هم تنها توانسته به لهستان پناه برد آن هم بدان معنی که جریانات تروریستی در لهستان نفوذ کرده است.

به گفته صفاری نطنزی، این اجلاس واهی و بدون نتیجه است و اصلا نباید به آن توجهی کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که ایران باید در ادامه روابط با لهستان اتفاقات اخیر را مدنظر داشته باشد، اظهار کرد: با وجود این‌که ایران در دوران جنگ جهانی دوم کمک‌های بسیاری به لهستان کرد، ولی این کشور میزبان آمریکا برای اجلاس ضد ایرانی شده کاری که در نهایت منفعتی برای لهستان به دنبال نخواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید