پناه آوردن کارتن‌خواب‌ها به گرمخانه‌ها با سردتر شدن هوا

    کد خبر :467663

ناظر گرمخانه‌های شهرداری کرج با بیان اینکه امسال هیچ گزارشی مبنی بر مرگ کارتن خوابی بر اثر سرما نداشته‌ایم، گفت:کارتن خواب‌های کرج می‌دانند که درهای این گرمخانه به روی آنها باز است و به محض سرد شدن هوا خود را به این مرکز می‌رسانند.

جواد غلامی در گفت‌وگو با  ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر شهرداری کرج در قالب یک گرمخانه مختص بانوان ( واقع در پارک شهید چمران) و یک گرمخانه مخصوص آقایان ( واقع در شاه عباسی) به کارتن خواب‌ها خدمات رسانی می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت این گرمخانه‌ها ادامه داد: گرمخانه بانوان 60 نفر و گرمخانه آقایان نیز 100 نفر ظرفیت دارد که در روزهای سرد افزایش می‌یابد.

غلامی با اشاره به برخی خدمات گرمخانه‌های کرج توضیح داد: همه کارتن خواب‌ها در این گرمخانه‌ها یک وعده شام و صبحانه گرم دریافت می‌کنند، هر 20 روز لباس زیر می‌گیرند و شبانه روزی به حمام دسترسی دارند.

وی ابراز کرد: بیشتر کارتن خواب‌هایی که به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند به نوعی پای ثابت این مراکز حساب می‌شوند و هر یک لباس‌های فرم کدگذاری شده خود را دارند چون اگر غیر از این باشد احتمال انتقال بیماری‌های مختلف بین آنها افزایش می‌باید.

غلامی با اشاره به اینکه با سرد شدن هوا در برخی از شب‌ها شاهد پذیرش بیش از 100 نفر در گرمخانه مردان کرج هستیم، خاطر نشان کرد: هیچ مراجعه کننده ای به گرمخانه‌های کرج به بهانه نبود جا ناامید بر نمی‌گردد. اگر گرمخانه جا برای پذیرش مهمان جدید نداشته باشد، امکان کف خوابی برای آنها فراهم می‌شود تا شب را در سرما به صبح نرسانند.

وی با بیان اینکه امسال هیچ گزارشی مبنی بر مرگ کارتن خوابی بر اثر سرما نداشته‌ایم، گفت:کارتن خواب‌های کرج می‌دانند که درهای این گرمخانه به روی آنها باز است و به محض سرد شدن هوا خود را به این مرکز می‌رسانند.

غلامی با بیان اینکه گرمخانه‌ زنان کرج در طول سال باز است و فعالیتش صرفاً به فصول سرد محدود نمی‌شود، اضافه کرد: به دلیل شرایط ویژه زنان کارتن خواب، گرمخانه زنان کرج در تمام طول سال پذیرای مراجعه کنندگان است. گرمخانه مردان از ابتدای آبان کار خود را آغاز کرده و هر شب به طور میانگین از 90 نفر میزبانی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید