ارسال لایحه آموزش و توانمندسازی زنان از سوی شهرداری

    کد خبر :46731

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: همچنان منتظریم لایحه اصلاحی برنامه جامع آموزش، توانمندسازی و سازماندهی زنان توسط شهرداری به شورا ارسال شود.

حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا پایان فعالیت این دوره از شورا، تکلیف طرح‌ها و لوایح باقی‌مانده در کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورا را مشخص کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح و مصوبه آئین اجرایی و برنامه عملیاتی مسئولیت‌پذیری اجتماعی که در طی هفته‌های گذشته در قالب نظام‌نامه و برنامه عملیاتی مسئولیت‌پذیری اجتماعی سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در شورا به تصویب رسید، پس از طی مراحل قانونی به مرحله اجرایی می‌رسد.

ناصحی افزود: لایحه دستورالعمل شهر دوستدار سالمند که به چگونگی ارائه خدمات به گروه‌های سالمندی شهر تهران می‌پردازد، به دلیل نیاز به اصلاحات لازم و تعیین وظایف هر یک از سازمان‌ها و تعیین بار مالی و تعهدات، کماکان در دست بررسی بوده و لازم است شهرداری تهران با انجام اصلاحات دقیق‌تر و پس از تکمیل، آن را به شورای شهر تهران ارجاع و مورد تصویب قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران تصریح کرد: لایحه سند جامع رفاه اجتماعی که با رویکرد اقشار آسیب‌دیده و آسیب‌پذیر تهیه شده و می‌بایست در آن جزئیات برنامه جامع، شاخص‌ها و اهداف عملیاتی شفاف شده و در صحن شورای شهر تهران بررسی و تصویب گردد که این سند بنا به اهمیت آن و ضرورت هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی مسئول، باید دقیق‌تر بررسی و در نهایت اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت لایحه نظام خدمات جامع سلامت شهری بر اساس برنامه عملیاتی و شاخص‌ها و با تأکید بر عوامل تعیین‌کننده اجتماعی، نقش شهرداری و وظایف سایر نهادها در دست بررسی است که هنوز این لایحه تکمیل و نهایی نشده است.

عضو شورای شهر تهران به لایحه اصلاحی برنامه جامع آموزش، توانمندسازی و سازماندهی زنان اشاره کرد و گفت: این لایحه به دلیل ایرادات قبلی در شورا رد شده و هنوز لایحه اصلاحی از سوی شهرداری به شورا ارسال نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید