۱۵۰ شتاب‌نگار در تهران نصب می‌شود

    کد خبر :46728

سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران و شرکت گاز استان تهران با هدف کاهش خطرپذیری لرزه ای شهر تهران تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، احمد صادقی رئیس سازمان با اشاره این که این تفاهم نامه در راستای عملیاتی کردن سیستم های هشدار سریع زلزله و پاسخ سریع سازمان های مسئول و نیز به منظور همکاری علمی و اجرایی در خصوص راه اندازی تجهیزات شبکه برخط شتابنگاری در شهر تهران میان دو سازمان امضا شده است گفت: موضوع این تفاهم‌نامه شامل نصب و راه اندازی ۱۵۰ دستگاه شتابنگار، به اشتراک گذاری اطلاعات به طور مستمر و ایجاد زیر ساخت ارتباطی مورد نیاز است.

وی افزود: هدف از اجرای این تفاهم نامه نصب و عملیاتی نمودن یکصدو پنجاه سنسور شتابنگاری در محل ایستگاه های DRS تعیین شده در سطح مناطق ۲۲۲ گانه شهرتهران با قابلیت فرمان پذیری و قطع خودکار توسط شرکت گاز، تامین زیر ساخت ارتباط رادیویی مورد نیاز (دکل)توسط سازمان پیشگیری و مدیریت بحران برای ارسال داده های ایستگاههای شتابنگاری و فرمان قطع از طریق ساختمان مرکزی بحران شرکت گاز استان تهران و همچنین اخذ تایید امنیت سایبری ارتباطات است.

به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تامین منابع مالی مترتب بر هزینه های اجرایی بر عهده طرفین و مبتنی بر وظایف و تکالیف محوله خواهد بود.

همچنین سامانه ارتباطی حداقل از دو مسیر بستر امن رادیویی وابسته به مدیریت بحران و اینترانت مخابرات یا سایر سیستمهای ارتباطی مورد تایید مراجع مربوطه به مرکز فرماندهی شرکت گاز انتقال خواهد یافت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید