وزیر خارجه قطر: شورای همکاری خلیج‌فارس هیچ قدرتی ندارد

    کد خبر :467238

وزیر خارجه قطر در دیدار با همتای عمانی‌اش و دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس در دوحه گفت که شورای همکاری خلیج‌فارس و دبیرکل آن «هیچ قدرتی ندارند».

«محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر خارجه قطر، شنبه‌شب با همتای عمانی خود «یوسف بن‌علوی» و همچنین «عبداللطیف بن‌راشد الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس دیدار کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای تصریح کرد، در این نشست که در دوحه برگزار شد «دیدگاه‌ها درباره روند شورای همکاری خلیج‌فارس و مسائل مورد اهتمام مشترک» مورد رایزنی قرار گرفت.

پیشتر قطر انتقادهای شدید اللحنی علیه شورای همکاری خلیج‌فارس مطرح کرده است. «شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی» امیر قطر طی اظهاراتی گفته است این شورا در حل و فصل بحرانی، که منطقه از آن رنج می‌برد، شکست خورده است.

وزیر خارجه قطر در نشست روز گذشته در دوحه اظهار داشت، شورای همکاری خلیج‌فارس و دبیرکل آن، عبداللطیف بن‌راشد الزیانی، «هیچ قدرتی ندارند» و این شورا نیاز به اصول و قوانین جدید برای مدیریتش دارد.

روابط میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس از 5 ژوئیه 2017 و در پی اقدام ائتلاف چهارگانه( عربستان سعودی، بحرین، امارات و مصر) به قطع روابط دیپلماتیک و اقتصادی با قطر بحرانی شده است. این چهار کشور عربی، دوحه را به حمایت از تروریسم، بی‌ثبات کردن منطقه و داشتن روابط در سطح بالا با ایران متهم می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید