هر فصل حدود ۲۰۰ اتوبوس از چرخه حمل و نقل خارج می شوند

    کد خبر :466802

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد اتوبوس‌های پایتخت دارای معاینه فنی هستند، گفت: به اتوبوس‌های فاقد معاینه فنی فارغ از گازسوز یا دیزلی بودن اجازه تردد در شهر را نمی دهیم و نتیجه اینکه در هر دوره سه ماهه، ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از چرخه حمل و نقل خارج می‌شوند.

پیمان سنندجی با اشاره به آغاز فاز دوم طرح کاهش از آبان ماه اظهار کرد: اتوبوس های بالای ۱۰ سال را فرسوده می دانیم و اصلاً نباید به آن معاینه فنی تعلق بگیرد، اما ما هزینه های زیادی را متحمل می شویم تا اتوبوس ها را برای اخذ معاینه فنی تعمیر کنیم که البته با توجه به پایین بودن کرایه های بلیت به هیچ وجه این هزینه ها جبران نمی شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد اتوبوس های پایتخت دارای معاینه فنی هستند، گفت: به اتوبوس های فاقد معاینه فنی فارغ از گازسوز یا دیزلی بودن اجازه تردد در شهر را نمی دهیم و نتیجه اینکه در هر دوره سه ماهه ۱۰۰ تا ۲۰۰ دستگاه اتوبوس از چرخه حمل و نقل خارج می شوند.

بنا براعلام شهرنوشت، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه اخذ معاینه فنی هزینه های فراوانی را تحمیل می کند، اضافه کرد: مدت زمان بازگشت این اتوبوس ها به چرخه حمل و نقل بستگی به نقص فنی اتوبوس دارد، تامین منابع مالی هم در این میان نقش مهمی ایفا می کند، مثلاً سوزن انژکتور در گذشته ۲۵۰ هزار تومان قیمت داشت که امروز باید ۲.۵ میلیون تومان برای آن بپردازیم. بسته به این موارد اتوبوس ها از ۵ روز تا سه ماه از چرخه خارج می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید