تلاش‌ها برای برکناری جمهوری‌خواه مسلمان تگزاس شکست خورد

    کد خبر :466747

اعضای حزب جمهوری‌خواه شاخه ترانت در ایالت تگزاس بر سر ماندن یا برکناری شهید شافی، معاون دبیرکل دفتر حزب در این منطقه، رای‌گیری کردند.

به گزارش بازتاب به نقل از بی بی سی، منتقدان سرسخت شافی مدعی بودند او به علت مسلمان بودن، “اسلام را بر آمریکا” مقدم خواهد دانست. این رای‎‌گیری ۱۳۹ بر ۴۹ به نفع ماندن شافی خاتمه یافت.

دکتر شهید شافی که یک جراح است در پی این رای‌گیری گفت: “به عنوان مهاجر به این کشور عظیم، مایه مباهات است که از سوی هم حزبی‌های عزیزم مورد حمایت قرار گرفتم. ما برای آزادی‌های دینی در این کشور جنگیده‌ایم و آن را یکی از ارزش‌های اساسی خود قرار داده‌ایم. امروز این نبرد شاهد یک پیروزی دیگر بود.”

حرکتی که برای کنارگذاشتن شافی به راه افتاده بود از سوی چهره‌های سرشناس جمهوری‌خواهان در تگزاس مورد نکوهش قرار گرفته بود.

علاوه بر معاونت دبیرکل حزب جمهوری‌خواه در ناحیه ترانت که سومین منطقه بزرگ در تقسیمات ایالتی تگزاس است، دکتر شافی به طبابت و جراحی مشغول است و همچنین عضو شورای شهر سائت‌لیک سیتی است.

او ۳۰ سال پیش به آمریکا مهاجرت کرد. اصالتا هندی است و در سال ۲۰۰۹ شهروند آمریکا شده است.

باد کندی، خبرنگار روزنامه محلی استار-تلگرام در توییتر با انتشار عکس زیر نوشته: “دیل آتبری که خواستار کنارگذاشتن شهید شافی بود، بعد از رای‌گیری (با عصبانیت) نشان حزبی خود را بر زمین کوبید و استعفاء داد.”

Arlington Republican Dale Attebery (earlier photo), who wanted Shahid Shafi removed as county party vice chair and sponsored “anti-jihad training” by John Guandolo, tossed his badge at the stage and resigned after @tarrantgop kept Shafi pic.twitter.com/811SxAttUJ
— Bud Kennedy / #ReadLocal (@BudKennedy) ۲۱ دی ۱۳۹۷

‘فقط چون مسلمان است’

پس از آن که شافی در تابستان سال گذشته به این سمت در حزب جمهوری‌خواه ناحیه خود برگزیده شد تعدادی از اعضای حزب مسلمان بودن او را “مساله‌دار” خواندند و او را متهم کردند که با سازمان‌های تروریستی ارتباط دارد.

دوری اوبراین، دبیرکل ناحیه گرند پری که رهبری جناح مخالف شافی را بر عهده داشت اخیرا به صراحت نظر خودش را درباره مسلمان بودن شهید شافی علنی کرده بود.

اوبراین ماه دسامبر گذشته در فیسبوک نوشته بود: “ما فکر نمی‌کنیم که او فرد مناسبی برای معاونت دبیرکلی حزب باشد چرا که او یک مسلمان مومن است؛ او قرار است نماینده “همه” جمهوری‌خواهان ناحیه ترانت باشد در حالی که “همه” جمهوری‌خواهان این منطقه به سالم و قابل قبول بودن اسلام باور ندارند.”

اوبراین پیش‌تر هم همکاران خودش به اتهام اقدام نکردن در برابر آنچه “جهاد مخفیانه” و “چپی‌های شریعت‌دوست که به دنبال زاکربرگی کردن ناحیه ترانت” هستند به شدت انتقاد کرده بود. (اشاره او به مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل فیسبوک بوده است)

در برابر، دارل ایسون، دبیرکل حزب جمهوری‌خواه در این منطقه که دکتر شافی را به معاونت خود برگزیده است به روزنامه استار-تلگرام تگزاس گفته بود: “باورم نمی‌شود که ما داریم چنین (رای‌گیری) می‌کنیم. این تهوع‌آور است.”

اما سارا لگولد، دبیرکل قبلی حزب در همین منطقه در هنگام رای‌گیری به نشانه اعتراض برقع بر صورتش زد و بیرون اتاق رای‌گیری نشست. لگولد به دیگران می‌گفت که این برقع نماد آنچیزی است که به زعم او “از اسلامیزه شدن ناحیه، ایالت و کشور ما (آمریکا)” نصیب همه خواهد شد.

Discrimination against Dr. Shafi b/c he’s Muslim is wrong. The Constitution prohibits any religious test for public office & the First Amendment protects religious liberty for every faith. The Party of Lincoln should welcome everybody & celebrate Liberty. https://t.co/Z16lst3SJN

— Ted Cruz (@tedcruz) ۱۶ آذر ۱۳۹۷

جمهوری‌خواهان برجسته تگزاس چون سناتور تد کروز و فرماندار گرگ ابوت هر دو از چنین رفتاری با شهید شافی به شدت انتقاد کرده‌اند و خواستار نفی تعصبات خشک شده‌اند.

گرگ ابوت، فرماندار تگزاس در توییتر نوشته: “آزادی مذاهب در کانون هویت کشور و ایالت ماست و حمله به دکتر شافی به علت مذهب او، کاملا در تضاد با اصول بنیادین ماست.”

سناتور تد کروز هم در توییتر نوشت: “تبعیض علیه دکتر شافی به علت مذهب او غلط است. قانون به هیچ کس حق تفتیش عقاید از کسانی که قصد رسیدن به مقامی دارند را نداده و متمم اول قانون اساسی آمریکا از همه پیروان مذاهب حمایت می‌کند. حزب آبراهام لینکلن باید پذیرای همه باشد و ستایش‌گر آزادی باشد”.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید