هیچ فیلم ایرانی در جشنواره فیلم برلین نیست!

    کد خبر :466557

دیروز و پس از اعلام اسامی تمامی فیلم‌های فستیوال برلین ۲۰۱۹ مشخص شد که هیچ فیلمی از کشورمان در این دوره از جشنواره آلمانی حضور ندارد.

این غیبت سینمای ایران در حالی‌ است که بر اساس برخی خبرهای شنیده‌ها، پنجاه فیلم از سوی فیلمسازان ایرانی برای شرکت در بخش‌های مختلف به دفتر فستیوال برلین فرستاده شده بود که متاسفانه هیچ فیلمی پذیرفته نشده است.

در میان فیلم‌های پذیرفته شده تنها به نام مریم زارع با فیلم «متولد اوین» بر می‌خوریم که یک فیلم آلمانی محسوب می‌شود و کارگردانش هم ملیتی آلمانی دارد. تهیه کننده «متولد اوین» نیز یک شرکت‌ آلمانی‌ مستقر در برلین است.

اینکه چرا جشنواره برلین در شصت و نهمین دوره برگزاری خود هیچ فیلمی از ایران را شایسته حضور در بخش‌های مختلفش نشناخته از نکاتی‌ است که نیاز به بررسی دارد؛ اینکه آیا سیاست‌های جدیدی بر فستیوال برلین حاکم شده یا اساساٌ کیفیت فیلم‌های سینمای ایران نزول کرده و ضعیف شده اند؟

در هر حال با نزدیک‌تر شدن به تاریخ برگزاری جشنواره ۶۹ برلین باید یک بررسی اساسی نسبت به فیلمهای ایرانی انجام گیرد تا دلایل و ابعاد از دست دادن موقعیت‌های حضور در بازارهای جهانی و فستیوالی معتبر مانند برلین روشن شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید