«گیله‌وا» کی به تلویزیون می‌آید؟

    کد خبر :466483

کارگردان سریال «گیله‌وا» از پخش این سریال در روزهای پایانی سال خبر داد.

«اردلان عاشوری»، کارگردان سریال «گیله‌وا» به تهیه‌کنندگی امیر بنان، درباره درونمایه این سریال و ارتباط آن با زمان پیروزی انقلاب گفت: این سریال مستقیم به زمان پیروزی انقلاب نمی‌پردازد اما می‌توان گفت به عبارتی تاریخ انقلاب را تصویر می‌کند.

«گیله‌وا» در اصل به حضور انگلیسی‌ها در ایران و مقاومت گیلانی‌ها در برابر آنها می‌پردازد. عاشوری درباره زمان پخش این سریال نیز افزود: طی آخرین صحبت‌هایی که انجام شده است، به احتمال فراوان بزودی این سریال پخش می‌شود. این کارگردان با اشاره به پررنگ بودن نقش میرزا کوچک‌خان جنگلی نیز بیان داشت: «قهرمان اصلی قصه ما میرزا کوچک‌خان جنگلی نیست، بلکه او یکی از شخصیت‌هایی است که در چند قسمت حضور دارد و به برخی قیام‌هایش اشاره می‌شود اما برخلاف تصوری که می‌شود کلیت داستان بر مبنای داستان زندگی این شخصیت مبارز تاریخی نیست».

داستان اصلی قصه «گیله‌وا» عاشقانه‌ای بین دختر ارمنی و پسر شمالی است که در بستر وقایع آن دوران و قحطی می‌گذرد و چون میرزا کوچک‌خان هم برای جلوگیری از ایجاد قحطی در شمال کشور جبهه اصلی مقابله با انگلیسی‌ها در شمال کشور را داشته است، برای همین در مقطعی به قصه ورود می‌کند و کاراکترهای اصلی قصه با او همراه می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید