کارشناس روس: ترامپ نقاب فریبکاری را از چهره آمریکا برداشت

  • سیاسی
  • شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶ ۱۴:۵۲
    کد خبر :46639

لئونید ساوین سردبیر مجله روسی ژئوپلیتیک گفت: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماهیت واقعی حاکمیت این کشور را آشکارا نشان داد و بی نیاز از پنهانکاری همیشگی، نقاب تاریخی عوامفریبی را از چهره واشنگتن کنار زد.
[کارشناس روس: ترامپ نقاب فریبکاری را از چهره آمریکا برداشت]

معاون جنبش بین المللی اوراسیای روسیه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: ترامپ نشان داد، برای آمریکا در وهله اول منافع این کشور یا در حقیقت فقط منفعت جمع بسیار کوچکی از سرمایه داران مطرح است.
کارشناس ارشد روس گفت: در طبقه بندی ترامپ، مردم کشورهای مختلف جهان هیچ اهمیت و ارزشی ندارند و از این رو وی به دلخواه و با توجه به منافع قشر سرمایه دار آمریکایی در سیاست خارجی رفتار می کند.
ساوین به عنوان مثال به عقد قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری آمریکا با عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: ترامپ در امضای این قرارداد کوچک ترین توجهی به اهداف کاربرد این جنگ افزارها، نکرد.
وی افزود: این در حالی است که همه می دانند، عربستان سعودی سلاح ها را برای سرکوبی مردم یمن خریداری می کند و در گذشته نیز به بحرین برای سرکوبی معترضان کمک و از اقدام های این کشور علیه معترضان حمایت تسلیحاتی کرد.
معاون جنبش بین المللی اوراسیای روسیه بیان کرد: برای ترامپ به عنوان یک سرمایه دار فقط کسب درآمد مهم است و توجه نمی کند که در این راه ممکن است هزاران یا حتی صدها هزار نفر کشته شوند.
کارشناس ارشد روس ادامه داد: این رویکرد نگاهی سرمایه داری است. هر چند که روسای جمهوری آمریکا نیز در این راه گام بر می داشتند، اما برای فریب افکار عمومی جهان و پنهان کردن اهداف واقعی سلطه جویانه واشنگتن علیه کشورهای دیگر، از بهانه هایی مانند دفاع از حقوق بشر و دمکراسی استفاده می کردند.
سردبیر مجله روسی افزود: اما امروز ادعاهای فریبکارانه نوعدوستی مقام های آمریکایی رنگ باخته است و دیگر نمی توانند مانند سابق بدون انجام اقدامات معین به عنوان مثال حمایت از گروه تروریستی داعشریال سیاست های خود را پیش ببرند.
ساوین همچنین ضمن اشاره به سیاست های مداخله جویانه آمریکا در خاورمیانه گفت که این رویکردها سبب بی ثباتی منطقه ای به ویژه شکل گیری و افزایش مناقشه مسلحانه در چند کشور شده است که واشنگتن از این وضعیت بیشترین بهره را می برد.
سردبیر مجله روسی ژئوپلیتیک ادامه داد: به همین دلیل، آمریکا برای حفظ کانون های بحران و تنش در مناطق مختلف جهان تلاش می کند و ادعاهای مطرح علیه سوریه و حتی کره شمالی نیز نمونه بارز سیاست های کاخ سفید در عصر نوین است.
ساوین همچنین گفت: در این شرایط و همزمان شاهد افزایش اختلاف های روسیه و آمریکا هم هستیم، زیرا مسکو اجازه تحمیل دستور کار آمریکایی را نمی دهد و سیاست خارجی مستقلی پیش گرفته است، هرچند اجرا و پیشبرد این مقاومت هزینه سنگینی دارد و تا کنون هم انواع تحریم های مضر ضدروسی بکار گرفته شده است.
کارشناس روس با بیان اینکه ترامپ با بوش ها و بیل کلینتون فرق چندانی ندارد، اظهار کرد: همه آنها برای جنگ افروزی تلاش کرده اند و اکنون هم رئیس جمهوری آمریکا همین راه را ادامه می دهد.
وی در مورد دیدار آتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با ترامپ در هامبورگ آلمان نیز گفت: در شرایط کنونی این ملاقات هیچ مشکلی را در روابط دو کشور حل نمی کند، زیرا واشنگتن به سیاست های توسعه طلبانه ادامه می دهد و نیاز به دشمن سازی خارجی برای متمرکز کردن نیروهای کشورهای مختلف علیه دشمن جعلی دارد.
سردبیر نشریه ژئوپلیتیک خاطرنشان کرد: در چارچوب رویکردهای ضدروسی آمریکا، روسیه به عنوان کشور بسیار قدرتمند نظامی برای معرفی شدن به عنوان دشمن غرب مناسب است و به همین دلیل بسیار بعید می نماید، دیدار پوتین و ترامپ نتایج قابل توجهی داشته باشد.
ساوین در پایان افزود: تنها نتیجه دیدار سران روسیه و آمریکا ممکن است توافق برای خودداری از برخورد با یکدیگر در سوریه باشد و واشنگتن در واقع برای نیل به این هدف تلاش و برنامه ریزی می کند، زیرا در اجرای سیاست های ضدسوری خود درصدد پرهیز از بروز تنش با مسکو است.
براساس برنامه اعلام شده، قرار است ولادیمیر پوتین با همتای آمریکایی اش درحاشیه اجلاس سران 20کشوردارای برترین اقتصاد یا جی 20که 16 شهریور ماه در هامبورگ آغاز می شود، دیدار کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید