تاثیر افزودنی های خوراکی بر بی تحرکی

    کد خبر :466105

حوزه سلامت در هفته رو به پایان، در جهان، شاهد اخبار و رویدادهای متعدد و مختلفی بود که به مرور گزیده ای از مهم ترین آنها می پردازیم.

به گزارش مهر، مهم ترین اخبار منتشرشده در حوزه بهداشت، درمان و تغذیه در سطح جهان به شرح زیر بوده اند:

تاثیر مصرف ماهی بر افزایش هوش کودکان

یافته های جدید نشان می دهد مصرف هفته ای یکبار ماهی منجر به خواب بهتر و افزایش IQ کودکان می شود. به گفته محققان، فایده مصرف ماهی از لحاظ افزایش IQ و بهبود کیفیت خواب ناشی از اسیدهای چرب اُمگا۳ موجود در بسیاری از انواع ماهی است.

کاهش ریسک ابتلا به دیابت در زنانی که به نوزاد شیر می دهند

تحقیقات جدید نشان می دهد شیردادن به نوزاد به مدت ۶ ماه یا بیشتر به شکل قابل توجهی ریسک ابتلا به دیابت را در زنان در دوره میانسالی به نصف کاهش می دهد.

کاهش خطر تصلب شریان با مصرف دوز بالا ویتامین D

به گفته محققان، مصرف دوز بالا ویتامین D احتمالا ریسک سفتی عروق و تصلب شریان را که فاکتور پرخطر اصلی بیماری های قلبی-عروقی و مرگ است را در افراد چاق مواجه با کمبود این ویتامین کاهش می دهد.

فواید مصرف اسید فولیک برای حفظ سلامت زنان

مصرف اسید فولیک به پیشگیری از نقایص مادرزادی هنگام تولد در مورد مغز و نخاع موسوم به نقایص لوله عصبی کمک می کند. این ویتامین به شکل مکمل موجود است و به طورطبیعی در سبزیجات برگدار سبز، پرتقال و لوبیا یافت می شود. همچنین در مواد خوراکی تصفیه شده نظیر نان ها، پاستا و غلات هم یافت می شود.

افزودنی های خوراکی موجب کم تحرکی می شوند

طبق نتایج یک مطالعه جدید، میزان بالا فسفات غیرآلی که به شکل وسیعی در برخی نوشابه ها، گوشت های بسته بندی شده و سایر محصولات فراوری شده استفاده می شود، می تواند علت بی تحرکی باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید