کتاب «توسعه سیاسی در غرب آسیا» منتشر شد

    کد خبر :46593

کتاب «توسعه سیاسی در غرب آسیا» نوشته سعید صدرائیان از سوی موسسه آموزشی تالیفی ارشدان منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب در ۵ فصل به موضوع مورد اشاره یعنی توسعه سیاسی در غرب آسیا می‌پردازد و می‌کوشد ضمن گونه‌شناسی تغییرات به وجود آمده در این کشورها در دهه‌های اخیر، به ریشه‌ها و دلایل به وجود آمدن این تغییرات هم بپردازد.

تقسیم‌بندی کشورها در غرب آسیا، انواع چالش‌های موجود در غرب آسیا، فرهنگ سیاسی، منشا وضعیت کنونی، سه کشور در سه زیرمنطقه و چه باید کرد؟، عناوین فصول مختلف این کتاب را تشکیل می‌دهند.

کتاب «توسعه سیاسی در غرب آسیا» با این عبارت آغاز می‌شود:

«دولت‌های خاورمیانه عمدتاً در مواجهه با موضوعاتی که موجودیت آنها را مطابق تعریفی که داشته‌اند، به خطر بیاندازد، واکنش‌های تندی نشان می‌دهند. یکی از دلایل اصلی این موضوع ساختار دولت‌ها در خاورمیانه با توجه به این رویکرد است که این دولت‌ها برآمده از آراء عمومی نیستند لذا نه تلاشی برای جلب رضایت عمومی انجام می‌دهند و نه به عبارت دیگر نیازی به رای مجدد آنها دارند. همین اندازه که آنها امکان سرنگونی دولت را نداشته باشند، برایشان کافی است».

و با این عبارت پایان می‌یابد:

«شاید بتوان مهمترین موضوعی را که در این منطقه با بحران جدی مواجه است، در عرصه توسعه سیاسی، موضوع مشارکت عامه مردم در عرصه سیاست دانست. آنچه قابل تامل است این است که حتی در برخی از این کشورها مردم نه تنها برای موضوعات سیاسی به مشارکت گرفته نمی‌شوند، بلکه تمایلی نیز به مشارکت در آنها دیده نمی‌شود».

کتاب ۹۶ صفحه‌ای «توسعه سیاسی در غرب آسیا» در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با بهای ۱۲ هزار تومان از سوی موسسه آموزشی تالیفی ارشدان منتشر و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. منصور چارتار گفت:

    اینکه خودت پول بدی یه مؤسسه چاپ دیجیتال کتابت رو چاپ کنه، کار چیپیه که این روزها خیلی ها انجام میدن و متداوله
    اما بدتر از اون تبلیغ این کتاب توی سایتیه که نوسیندۀ کتاب جزء مدیرانشه

دیدگاهتان را بنویسید