ادعای پمپئو: ایران جسورتر از قبل شده و نفوذ خود را در یمن، سوریه و عراق بیشتر کرده است

    کد خبر :465669

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) در قاهره پایتخت مصر به سخنرانی پرداخته و ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد.

پامپئو مدعی شد: «رژیم ایران که جسورتر از قبل شده، نفوذ خود را در یمن،‌ سوریه و عراق بیشتر کرد… اکنون حزب‌الله در زرادخانه‌های خود بیش از صدهزار فروند موشک دارد که به سمت متحد ما، اسرائیل هدف گرفته است».

وی با اشاره به خروج دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای ایران، گفت: «رئیس جمهور ترامپ، چشم‌پوشی عامدانه ما از خطر رژیم ایران را پایان داده و از توافق هسته‌ای ناقص با ایران و وعده‌های دروغینش عقب‌نشینی کرد. تحریم‌های آمریکا علیه ایران هرگز نباید برداشته می‌شد».

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهایش افزود: «تلاش‌های جدیدی برای قطع مبادی درآمدی ایران که با آن تروریسم را در منطقه رواج می‌دهد، آغاز کردیم… کشورهای مختلفی از تقابل ما با ایران حمایت می‌کنند. مصر، عمان ، کویت و اردن در مقابله با دور زدن تحریم‌ها توسط ایران کمک کرده‌اند».

پامپئو با اشاره به قطع واردات میعانات گازی ایران توسط امارات عربی متحده، گفت: «تلاش‌های ما برای محدود کردن تمایلات شرورانه رژیم ایران فقط به خاورمیانه محدود نیست. دوستان و شرکای آمریکا از کره جنوبی تا لهستان به ما پیوسته‌اند… کشورهای وارد کننده نفت از ایران، واردات را به صفر رسانده‌اند».

وی با ادعای اینکه ایران تلاش داشت تا در یمن نفوذ کند، اظهار داشت: «به شرکایمان در ائتلاف (سعودی) کمک کردیم تا مانع گسترش (نفوذ) ایران در این کشور شوند».

وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه نمی‌پذیرند وضعیت برتری حزب‌الله در لبنان به همین شکل باقی بماند، مدعی شد:‌«تحریم‌های کمرشکن ما علیه ایران، به سمت گروه‌های تروریستی و رهبران آن نیز معطوف هستند».

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید